Για εκπαιδευτικούς

Τα παιδιά με προβλήματα λόγου και ομιλίας συχνά χρειάζονται εξατομικευμένη βοήθεια για να τα καταφέρουν με επιτυχία στο σχολικό πλαίσιο. Αυτό είναι μια πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς καθώς έχουν μια τάξη 20 ή και περισσότερων μαθητών, των οποίων οι ανάγκες ποικίλουν. Υπάρχουν όμως κάποιες στρατηγικές που μπορούν να ενσωματωθούν στο καθημερινό πρόγραμμα του εκπαιδευτικού παρά το απαιτητικό πρόγραμμα για να υποστηρίξουν παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές λόγου και ομιλίας.

Μερικές από αυτές είναι οι παρακάτω:

  • Ενημερωθείτε με ακρίβεια για τις δυσκολίες του παιδιού. Οι δυσκολίες διαφέρουν από παιδί σε παιδί έτσι είναι σημαντικό να ξέρετε την ακριβή φύση του προβλήματος και πώς μπορεί να επηρεάσει τις επικοινωνιακές ικανότητες του μαθητή. Σε περίπτωση που το παιδί είναι ήδη σε πρόγραμμα για αποκατάσταση η συνεργασία με το λογοθεραπευτή, τον εργοθεραπευτή και τον ειδικό παιδαγωγό είναι πολύ χρήσιμη για να μάθετε τρόπους και στρατηγικές που μπορείτε να τα βοηθήσετε. Μέσω των γονιών μπορείτε γρήγορα να πληροφορηθείτε για τα ενδιαφέροντα του μαθητή, τις δυσκολίες και τις δεξιότητές του.
  • Δημιουργείστε μια ατμόσφαιρα αποδοχής και χαλαρής επικοινωνίας. Τα παιδιά με αναπτυξιακή διαταραχή του λόγου συχνά έχουν συνείδηση των δυσκολιών στην επικοινωνία και διστάζουν να επικοινωνήσουν. Ενθαρρύνετε τις προσπάθειες για επικοινωνία και εξηγείστε πως ό,τι λάθη κι αν κάνουν δε θα τιμωρηθούν ούτε θα επιτρέψετε να τα κοροϊδεύουν στην τάξη ή να τα διακόπτουν οι συμμαθητές τους. Ακόμη κι αν δεν καταλαβαίνετε αυτό που λέει ο μαθητής αφήστε τον να τελειώσει την πρότασή του. Αν δεν καταλάβατε κάτι μπορείτε να κάνετε ερωτήσεις που να απαιτούν μικρή απάντηση. Αν πάλι δεν καταλάβατε μπορείτε να ζητήσετε στοιχεία που μπορούν να βοηθήσουν στην επικοινωνία (πχ. «Μπορείς να μου δείξεις τι θες;»). Το να είστε υπομονετικοί είναι ένα καλό πρότυπο συμπεριφοράς για όλη την τάξη και δημιουργεί ένα θετικό και υποστηρικτικό περιβάλλον για όλους.
  • Αποφύγετε να διορθώνετε γραμματικά λάθη. Η καλύτερη προσέγγιση όταν ακούσετε τέτοια λάθη είναι να επαναλάβετε την πρόταση με τον σωστό τρόπο. Για παράδειγμα, αν ο μαθητής ρωτήσει «Τι κάνει τα παιδιά;» μπορείτε να απαντήσετε «Μμμ.. Τι κάνουν τα παιδιά; Παίζουν!» Εστιάζουμε στο περιεχόμενο του λόγου του παιδιού παρά στη γραμματική.
  • Χρησιμοποιείτε πιο απλό λόγο. Αποφύγετε περίπλοκες προτάσεις ως προς το λεξιλόγιο και τη σύνταξη. Η παθητική φωνή ή οι μεταφορικές προτάσεις μπορεί να δυσκολέψουν ένα παιδί με ΕΑΔ στο λόγο. Αν όμως για παράδειγμα χρειαστεί να πείτε μια μεταφορική πρόταση π.χ. «Αυτό το φαγητό μου έσπασε τη μύτη» μπορείτε να το συνοδεύετε με μια πρόταση που ξεκαθαρίζει το νόημα «Μυρίζει πολύ ωραία το φαγητό σήμερα».
  • Κάντε τροποποιήσεις στην αίθουσα. Μικρές αλλαγές μπορεί να βοηθήσουν πολύ ένα μαθητή με ειδική αναπτυξιακή διαταραχή του λόγου. Για παράδειγμα, μπορείτε να τον βάλετε να κάτσει κοντά σας, αυτό θα διευκολύνει να σας ρωτάει και να δίνετε οδηγίες. Θα ήταν καλό να κάτσει μακριά από παιδιά που είναι πιο κινητικά καθώς μπορεί να αποσπάται πιο εύκολα η προσοχή του. Μπορείτε να συμφωνήσετε να σας ειδοποιεί όταν χρειάζεται βοήθεια με έναν τρόπο που να μην προκαλεί διακοπή στο μάθημα. Τα οπτικά βοηθήματα και οι απλές οδηγίες βοηθούν πολύ τις μαθητές με ειδική αναπτυξιακή διαταραχή λόγου.
  • Δώστε ενίσχυση. Η θετική λεκτική ενίσχυση είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά εργαλεία για να ενισχύσετε μια συμπεριφορά (π.χ. «Ω. Με κοιτάς ωραία και τα χεράκια είναι ήρεμα μπροστά. Μ αρέσει έτσι που με ακούς προσεκτικά.)

Ο δάσκαλος έχει ουσιαστικά τη δύναμη να αλλάξει δραματικά τη διάθεση του μαθητή με αναπτυξιακή διαταραχή στο λόγο ως προς το σχολείο και τη μάθηση ευρύτερα!

 

Νέα & Ανακοινώσεις

Εκτίμηση Γλωσσικών Ικανοτήτων Ενηλίκων: Δοκιμασία Γλωσσικών Ικανοτήτων Ενηλίκων (ΔοΓΙΕ)

21-10-2021 12:32

Ο ΣΕΛΛΕ και η Επιστημονική Επιτροπή διοργανώνουν webinar, με θέμα: "Εκτίμηση Γλωσσικών Ικανοτήτων Ενηλίκων: Δοκιμασία Γλωσσικών Ικανοτήτων Ενηλίκων (ΔοΓΙΕ)", την Κυριακή 14 Νοεμβρίου 2021 και ώρα έναρξης 11:00, διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας τηλεδιασκέψεων ΖΟΟΜ.

Δωρεάν Ενημερωτική Ημερίδα Νέων Επαγγελματιών

15-10-2021 11:47

Ο Σ.Ε.Λ.Λ.Ε. διοργανώνει Δωρεάν Ενημερωτική Ημερίδα για νέους επαγγελματίες λογοθεραπευτές και τελειόφοιτους φοιτητές Λογοθεραπείας των Ελληνικών Πανεπιστημιών (Πρώην ΑΤΕΙ). Η Ημερίδα θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο, 6 Νοεμβρίου, στις 12:30 στα γραφεία του ΣΕΛΛΕ, στην Αθήνα, Κάνιγγος 10, 4ος όροφος.
 

Ανακοίνωση ΕΟΠΥΥ: Ενημέρωση για την ηλεκτρονική υποβολή ατομικών αιτημάτων δικαιούχων

28-07-2021 13:43


ΘΕΜΑ: «Ενημέρωση σχετικά με την υποβολή ατομικών αιτημάτων δικαιούχων του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και την απόδοση των σχετικών δαπανών για παροχές υγείας».

ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ

 

Αγγελίες

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια στην Πεύκη

Ανάρτηση: 21-10-2021 10:22

Ζητείται λογοθεραπεύτρια για εργασία στο Κέντρο μας στην Πεύκη. Απαραίτητη η προϋπηρεσία στην αποκατάσταση παιδιών και ο εμβολιασμός κατά του Covid -19. 

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στην Άνω Γλυφάδα

Ανάρτηση: 20-10-2021 09:36

Ζητείται λογοθεραπεύτρια-της για συνεργασία με Κέντρο Ειδικών Θεραπειών στην Άνω Γλυφάδα.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στο Καναλλάκι Πρέβεζας

Ανάρτηση: 15-10-2021 15:10

Ζητείται άμεσα λογοθεραπεύτρια-της στο Καναλλάκι Πρέβεζας για πενθήμερη, εξάωρη απασχόληση.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στη Δάφνη

Ανάρτηση: 12-10-2021 13:19

Κέντρο Λογοθεραπείας στη Δάφνη, ζητά λογοθεραπεύτρια/η για απογευματινή, διήμερη εργασία.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια στην Πεύκη

Ανάρτηση: 05-10-2021 12:55

Ζητείται λογοθεραπεύτρια για εργασία σε Κέντρο Ειδικών Θεραπειών στην Πεύκη. Απαραίτητη η προϋπηρεσία στην αποκατάσταση παιδιών και ο εμβολιασμός κατά του  Covid -19. 

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στην Αργυρούπολη

Ανάρτηση: 04-10-2021 11:39

Ζητείται λογοθεραπευτής-τρια για Κέντρο Αποκατάστασης ενηλίκων στην Αργυρούπολη Αττικής με στοιχειώδεις γνώσεις σε νευρολογικά περιστατικά.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΓΓΕΛΙΕΣ

 

Εκδηλώσεις

Δωρεάν Ενημερωτική Ημερίδα Νέων Επαγγελματιών

06/11/2021 - Αθήνα

ΣΕΛΛΕ

Ο Σ.Ε.Λ.Λ.Ε. διοργανώνει Δωρεάν Ενημερωτική Ημερίδα Νέων Επαγγελματιών για νέους επαγγελματίες λογοθεραπευτές και τελειόφοιτους φοιτητές Λογοθεραπείας των Ελληνικών Πανεπιστημιών (Πρώην ΑΤΕΙ).

Εκτίμηση Γλωσσικών Ικανοτήτων Ενηλίκων: Δοκιμασία Γλωσσικών Ικανοτήτων Ενηλίκων (ΔοΓΙΕ)

14/11/2021 - webinar

ΣΕΛΛΕ & Επιστημονική Επιτροπή

Ο ΣΕΛΛΕ και η Επιστημονική Επιτροπή διοργανώνουν webinar, με θέμα: "Εκτίμηση Γλωσσικών Ικανοτήτων Ενηλίκων: Δοκιμασία Γλωσσικών Ικανοτήτων Ενηλίκων (ΔοΓΙΕ)", την Κυριακή 14 Νοεμβρίου 2021 και ώρα έναρξης 11:00, διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας τηλεδιασκέψεων ΖΟΟΜ.
 

ΟΛΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΣ