Για εκπαιδευτικούς

Τα παιδιά με προβλήματα λόγου και ομιλίας συχνά χρειάζονται εξατομικευμένη βοήθεια για να τα καταφέρουν με επιτυχία στο σχολικό πλαίσιο. Αυτό είναι μια πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς καθώς έχουν μια τάξη 20 ή και περισσότερων μαθητών, των οποίων οι ανάγκες ποικίλουν. Υπάρχουν όμως κάποιες στρατηγικές που μπορούν να ενσωματωθούν στο καθημερινό πρόγραμμα του εκπαιδευτικού παρά το απαιτητικό πρόγραμμα για να υποστηρίξουν παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές λόγου και ομιλίας.

Μερικές από αυτές είναι οι παρακάτω:

  • Ενημερωθείτε με ακρίβεια για τις δυσκολίες του παιδιού. Οι δυσκολίες διαφέρουν από παιδί σε παιδί έτσι είναι σημαντικό να ξέρετε την ακριβή φύση του προβλήματος και πώς μπορεί να επηρεάσει τις επικοινωνιακές ικανότητες του μαθητή. Σε περίπτωση που το παιδί είναι ήδη σε πρόγραμμα για αποκατάσταση η συνεργασία με το λογοθεραπευτή, τον εργοθεραπευτή και τον ειδικό παιδαγωγό είναι πολύ χρήσιμη για να μάθετε τρόπους και στρατηγικές που μπορείτε να τα βοηθήσετε. Μέσω των γονιών μπορείτε γρήγορα να πληροφορηθείτε για τα ενδιαφέροντα του μαθητή, τις δυσκολίες και τις δεξιότητές του.
  • Δημιουργείστε μια ατμόσφαιρα αποδοχής και χαλαρής επικοινωνίας. Τα παιδιά με αναπτυξιακή διαταραχή του λόγου συχνά έχουν συνείδηση των δυσκολιών στην επικοινωνία και διστάζουν να επικοινωνήσουν. Ενθαρρύνετε τις προσπάθειες για επικοινωνία και εξηγείστε πως ό,τι λάθη κι αν κάνουν δε θα τιμωρηθούν ούτε θα επιτρέψετε να τα κοροϊδεύουν στην τάξη ή να τα διακόπτουν οι συμμαθητές τους. Ακόμη κι αν δεν καταλαβαίνετε αυτό που λέει ο μαθητής αφήστε τον να τελειώσει την πρότασή του. Αν δεν καταλάβατε κάτι μπορείτε να κάνετε ερωτήσεις που να απαιτούν μικρή απάντηση. Αν πάλι δεν καταλάβατε μπορείτε να ζητήσετε στοιχεία που μπορούν να βοηθήσουν στην επικοινωνία (πχ. «Μπορείς να μου δείξεις τι θες;»). Το να είστε υπομονετικοί είναι ένα καλό πρότυπο συμπεριφοράς για όλη την τάξη και δημιουργεί ένα θετικό και υποστηρικτικό περιβάλλον για όλους.
  • Αποφύγετε να διορθώνετε γραμματικά λάθη. Η καλύτερη προσέγγιση όταν ακούσετε τέτοια λάθη είναι να επαναλάβετε την πρόταση με τον σωστό τρόπο. Για παράδειγμα, αν ο μαθητής ρωτήσει «Τι κάνει τα παιδιά;» μπορείτε να απαντήσετε «Μμμ.. Τι κάνουν τα παιδιά; Παίζουν!» Εστιάζουμε στο περιεχόμενο του λόγου του παιδιού παρά στη γραμματική.
  • Χρησιμοποιείτε πιο απλό λόγο. Αποφύγετε περίπλοκες προτάσεις ως προς το λεξιλόγιο και τη σύνταξη. Η παθητική φωνή ή οι μεταφορικές προτάσεις μπορεί να δυσκολέψουν ένα παιδί με ΕΑΔ στο λόγο. Αν όμως για παράδειγμα χρειαστεί να πείτε μια μεταφορική πρόταση π.χ. «Αυτό το φαγητό μου έσπασε τη μύτη» μπορείτε να το συνοδεύετε με μια πρόταση που ξεκαθαρίζει το νόημα «Μυρίζει πολύ ωραία το φαγητό σήμερα».
  • Κάντε τροποποιήσεις στην αίθουσα. Μικρές αλλαγές μπορεί να βοηθήσουν πολύ ένα μαθητή με ειδική αναπτυξιακή διαταραχή του λόγου. Για παράδειγμα, μπορείτε να τον βάλετε να κάτσει κοντά σας, αυτό θα διευκολύνει να σας ρωτάει και να δίνετε οδηγίες. Θα ήταν καλό να κάτσει μακριά από παιδιά που είναι πιο κινητικά καθώς μπορεί να αποσπάται πιο εύκολα η προσοχή του. Μπορείτε να συμφωνήσετε να σας ειδοποιεί όταν χρειάζεται βοήθεια με έναν τρόπο που να μην προκαλεί διακοπή στο μάθημα. Τα οπτικά βοηθήματα και οι απλές οδηγίες βοηθούν πολύ τις μαθητές με ειδική αναπτυξιακή διαταραχή λόγου.
  • Δώστε ενίσχυση. Η θετική λεκτική ενίσχυση είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά εργαλεία για να ενισχύσετε μια συμπεριφορά (π.χ. «Ω. Με κοιτάς ωραία και τα χεράκια είναι ήρεμα μπροστά. Μ αρέσει έτσι που με ακούς προσεκτικά.)

Ο δάσκαλος έχει ουσιαστικά τη δύναμη να αλλάξει δραματικά τη διάθεση του μαθητή με αναπτυξιακή διαταραχή στο λόγο ως προς το σχολείο και τη μάθηση ευρύτερα!

 

Νέα & Ανακοινώσεις

Δια ζώσης σεμινάριο:DIRFLOORTIME® (101): Εισαγωγή στο μοντέλο

27-12-2024 13:20

Η Ομάδα Ειδικού Ενδιαφέροντος του ΣΕΛΛΕ για τον Αυτισμό διοργανώνει δια ζώσης σεμινάριο με θέμα: "DIRFLOORTIME®(101): Εισαγωγή στο μοντέλο". Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί 8 & 9 Φεβρουαρίου στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΣΕΛΛΕ, Κάνιγγος 10 στην Αθήνα (4ος όροφος / Πλατεία Κάνιγγος – στάση μετρό Ομόνοια), με εισηγήτρια την κυρία Βίλη Σκαρλοπούλου, λογοθεραπεύτρια BSC MA, DIR expert & training leader, Επίσημη training leader του μοντέλου σε Ελλάδα και Κύπρο από τον οργανισμό ICDL,DIRFLOORTIME® .

Webinar: Εκτίμηση και Θεραπεία Στοματοπροσωπικών Μυολειτουργικών Διαταραχών

23-12-2024 12:55

Η Επιστημονική Επιτροπή του ΣΕΛΛΕ 
διοργανώνει webinar, με θέμα "Εκτίμηση 
και Θεραπεία Στοματοπροσωπικών Μυολειτουργικών Διαταραχών", το Σάββατο 25 Ιανουαρίου, 17:00 – 18:00, μέσω της πλατφόρμας τηλεδιασκέψεων ΖΟΟΜ. Εισηγήτρια του webinar είναι η κυρία Samantha Weaver, πρόεδρος της Αμερικάνικης Ακαδημίας Στοματοπροσωπικής Μυολειτουργικής Θεραπείας.

Ευχές από τον ΣΕΛΛΕ

23-12-2024 11:38

Θερμές Ευχές για Καλά Χριστούγεννα, Ευτυχισμένο με Υγεία το Νέο Έτος!

ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ

 

Αγγελίες

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης στη Νίκαια

Ανάρτηση: 20-01-2025 10:01

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης για Κέντρα Ειδικών Θεραπειών στη Νίκαια.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στο Πέραμα Αττικής

Ανάρτηση: 10-01-2025 11:27

Λογοθεραπευτής - Λογοθεραπεύτρια ζητείται από κέντρο ειδικών θεραπειών στο Πέραμα Αττικής. Διαθέσιμες ημέρες: Δευτέρα και Τετάρτη. Απαραίτητη προϋπηρεσία και μπλοκ παροχής υπηρεσιών.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια στον Πειραιά

Ανάρτηση: 10-01-2025 09:17

Ζητειται για άμεση συνεργασία λογοθεραπεύτρια, για 2 ημέρες την εβδομάδα, εκτός Δευτέρας, σε κέντρο του Πειραιά (κοντά σε στάση μετρό-τραμ-λεωφορεία). ΙΚΑ ή μπλοκ παροχής υπηρεσιών. Άδεια άσκησης επαγγέλματος.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στην Αργυρούπολη

Ανάρτηση: 08-01-2025 14:20

Η Εταιρεία Προστασίας Σπαστικών/Πόρτα Ανοιχτή αναζητά Λογοθεραπευτή/τρια, που θα απασχοληθεί στις δομές της στην Αργυρούπολη.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στην Ηλιούπολη

Ανάρτηση: 08-01-2025 09:09

Ζητείται λογοθεραπευτής / -τρια από κέντρο ειδικών θεραπειών στην Ηλιούπολη Αττικής για 2 φορές την εβδομάδα.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στην Πεύκη Αττικής

Ανάρτηση: 18-12-2024 12:35

Ζητείται για άμεση συνεργασία σε κέντρο λογοθεραπείας στην Πεύκη λογοθεραπευτής / λογοθεραπεύτρια, για εργασία 2 ημέρες την εβδομάδα, με μπλοκάκι ή ΙΚΑ. Απαραίτητη η άδεια ασκήσεως επαγγέλματος. Θα εκτιμηθεί η προϋπηρεσία τουλάχιστον 3 ετών και η προηγούμενη εμπειρία με παιδιά στο φάσμα του αυτισμού. Ωράριο εργασίας 15.00 – 21.00 (διαθέσιμες ημέρες Δευτέρα – Τετάρτη – Παρασκευή).

ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΓΓΕΛΙΕΣ

 

Εκδηλώσεις

Webinar: Εκτίμηση και Θεραπεία Στοματοπροσωπικών Μυολειτουργικών Διαταραχών

25/01/2025 - webinar

ΣΕΛΛΕ & Επιστημονική Επιτροπή

Η Επιστημονική Επιτροπή του ΣΕΛΛΕ διοργανώνει webinar, με θέμα "Εκτίμηση και Θεραπεία Στοματοπροσωπικών Μυολειτουργικών Διαταραχών", το Σάββατο 25 Ιανουαρίου, 17:00 – 18:00, μέσω της πλατφόρμας τηλεδιασκέψεων ΖΟΟΜ. Εισηγήτρια του webinar είναι η κυρία Samantha Weaver, πρόεδρος της Αμερικάνικης Ακαδημίας Στοματοπροσωπικής Μυολειτουργικής Θεραπείας. 

Δια ζώσης σεμινάριο: DIRFLOORTIME® (101): Εισαγωγή στο μοντέλο

08/02/2025 - Αθήνα

ΣΕΛΛΕ & ΟΕΕ Αυτισμού

Η Ομάδα Ειδικού Ενδιαφέροντος του ΣΕΛΛΕ για τον Αυτισμό διοργανώνει δια ζώσης σεμινάριο με θέμα: "DIRFLOORTIME® (101): Εισαγωγή στο μοντέλο". Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί 8 & 9 Φεβρουαρίου στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΣΕΛΛΕ, Κάνιγγος 10 στην Αθήνα (4ος όροφος / Πλατεία Κάνιγγος – στάση μετρό Ομόνοια), με εισηγήτρια την κυρία Βίλη Σκαρλοπούλου, λογοθεραπεύτρια BSC MA, DIR expert & training leader, Επίσημη training leader του μοντέλου σε Ελλάδα και Κύπρο από τον οργανισμό ICDL, DIRFLOORTIME®.
 

ΟΛΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΣ