Για εκπαιδευτικούς

Τα παιδιά με προβλήματα λόγου και ομιλίας συχνά χρειάζονται εξατομικευμένη βοήθεια για να τα καταφέρουν με επιτυχία στο σχολικό πλαίσιο. Αυτό είναι μια πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς καθώς έχουν μια τάξη 20 ή και περισσότερων μαθητών, των οποίων οι ανάγκες ποικίλουν. Υπάρχουν όμως κάποιες στρατηγικές που μπορούν να ενσωματωθούν στο καθημερινό πρόγραμμα του εκπαιδευτικού παρά το απαιτητικό πρόγραμμα για να υποστηρίξουν παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές λόγου και ομιλίας.

Μερικές από αυτές είναι οι παρακάτω:

  • Ενημερωθείτε με ακρίβεια για τις δυσκολίες του παιδιού. Οι δυσκολίες διαφέρουν από παιδί σε παιδί έτσι είναι σημαντικό να ξέρετε την ακριβή φύση του προβλήματος και πώς μπορεί να επηρεάσει τις επικοινωνιακές ικανότητες του μαθητή. Σε περίπτωση που το παιδί είναι ήδη σε πρόγραμμα για αποκατάσταση η συνεργασία με το λογοθεραπευτή, τον εργοθεραπευτή και τον ειδικό παιδαγωγό είναι πολύ χρήσιμη για να μάθετε τρόπους και στρατηγικές που μπορείτε να τα βοηθήσετε. Μέσω των γονιών μπορείτε γρήγορα να πληροφορηθείτε για τα ενδιαφέροντα του μαθητή, τις δυσκολίες και τις δεξιότητές του.
  • Δημιουργείστε μια ατμόσφαιρα αποδοχής και χαλαρής επικοινωνίας. Τα παιδιά με αναπτυξιακή διαταραχή του λόγου συχνά έχουν συνείδηση των δυσκολιών στην επικοινωνία και διστάζουν να επικοινωνήσουν. Ενθαρρύνετε τις προσπάθειες για επικοινωνία και εξηγείστε πως ό,τι λάθη κι αν κάνουν δε θα τιμωρηθούν ούτε θα επιτρέψετε να τα κοροϊδεύουν στην τάξη ή να τα διακόπτουν οι συμμαθητές τους. Ακόμη κι αν δεν καταλαβαίνετε αυτό που λέει ο μαθητής αφήστε τον να τελειώσει την πρότασή του. Αν δεν καταλάβατε κάτι μπορείτε να κάνετε ερωτήσεις που να απαιτούν μικρή απάντηση. Αν πάλι δεν καταλάβατε μπορείτε να ζητήσετε στοιχεία που μπορούν να βοηθήσουν στην επικοινωνία (πχ. «Μπορείς να μου δείξεις τι θες;»). Το να είστε υπομονετικοί είναι ένα καλό πρότυπο συμπεριφοράς για όλη την τάξη και δημιουργεί ένα θετικό και υποστηρικτικό περιβάλλον για όλους.
  • Αποφύγετε να διορθώνετε γραμματικά λάθη. Η καλύτερη προσέγγιση όταν ακούσετε τέτοια λάθη είναι να επαναλάβετε την πρόταση με τον σωστό τρόπο. Για παράδειγμα, αν ο μαθητής ρωτήσει «Τι κάνει τα παιδιά;» μπορείτε να απαντήσετε «Μμμ.. Τι κάνουν τα παιδιά; Παίζουν!» Εστιάζουμε στο περιεχόμενο του λόγου του παιδιού παρά στη γραμματική.
  • Χρησιμοποιείτε πιο απλό λόγο. Αποφύγετε περίπλοκες προτάσεις ως προς το λεξιλόγιο και τη σύνταξη. Η παθητική φωνή ή οι μεταφορικές προτάσεις μπορεί να δυσκολέψουν ένα παιδί με ΕΑΔ στο λόγο. Αν όμως για παράδειγμα χρειαστεί να πείτε μια μεταφορική πρόταση π.χ. «Αυτό το φαγητό μου έσπασε τη μύτη» μπορείτε να το συνοδεύετε με μια πρόταση που ξεκαθαρίζει το νόημα «Μυρίζει πολύ ωραία το φαγητό σήμερα».
  • Κάντε τροποποιήσεις στην αίθουσα. Μικρές αλλαγές μπορεί να βοηθήσουν πολύ ένα μαθητή με ειδική αναπτυξιακή διαταραχή του λόγου. Για παράδειγμα, μπορείτε να τον βάλετε να κάτσει κοντά σας, αυτό θα διευκολύνει να σας ρωτάει και να δίνετε οδηγίες. Θα ήταν καλό να κάτσει μακριά από παιδιά που είναι πιο κινητικά καθώς μπορεί να αποσπάται πιο εύκολα η προσοχή του. Μπορείτε να συμφωνήσετε να σας ειδοποιεί όταν χρειάζεται βοήθεια με έναν τρόπο που να μην προκαλεί διακοπή στο μάθημα. Τα οπτικά βοηθήματα και οι απλές οδηγίες βοηθούν πολύ τις μαθητές με ειδική αναπτυξιακή διαταραχή λόγου.
  • Δώστε ενίσχυση. Η θετική λεκτική ενίσχυση είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά εργαλεία για να ενισχύσετε μια συμπεριφορά (π.χ. «Ω. Με κοιτάς ωραία και τα χεράκια είναι ήρεμα μπροστά. Μ αρέσει έτσι που με ακούς προσεκτικά.)

Ο δάσκαλος έχει ουσιαστικά τη δύναμη να αλλάξει δραματικά τη διάθεση του μαθητή με αναπτυξιακή διαταραχή στο λόγο ως προς το σχολείο και τη μάθηση ευρύτερα!

 

Νέα & Ανακοινώσεις

Κατανόηση και υποστήριξη της Αναπτυξιακής Γλωσσικής Διαταραχής (DLD) στην Ελλάδα σήμερα

10-10-2025 13:46

Στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας για την ΑΓΔ, η Ομάδα Ειδικού Ενδιαφέροντος για τις Αναπτυξιακές Γλωσσικές Διαταραχές διοργανώνει διαδικτυακή ημερίδα για νέους λογοθεραπευτές, με τίτλο: "Κατανόηση και υποστήριξη της Αναπτυξιακής Γλωσσικής Διαταραχής (DLD) στην Ελλάδα σήμερα". Η ημερίδα θα διεξαχθεί διαδικτυακά από την κυρία Βασιλογιαννακοπούλου Γεωργία, το Σάββατο 25 Οκτωβρίου στις 11.00πμ, μέσω zoom και θα διαρκέσει μία ώρα.

Το Παιχνίδι Αλλιώς: Κατανοώντας το Autistic Play και Εξερευνώντας τις Δυνατότητές του

25-09-2025 12:16

Η Ομάδα Ειδικού Ενδιαφέροντος του ΣΕΛΛΕ για τον Αυτισμό διοργανώνει Σεμινάριο- Βιωματικό Εργαστήριο με θέμα:"Το Παιχνίδι Αλλιώς: Κατανοώντας το Autistic Play και Εξερευνώντας τις Δυνατότητές του". Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί 28 - 29 & 30 Νοεμβρίου στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΣΕΛΛΕ, Κάνιγγος 10 στην Αθήνα (4ος όροφος / Πλατεία Κάνιγγος – στάση μετρό Ομόνοια), με εισηγήτρια την Μανωλία  Σφακιανάκη, Λογοθεραπευτρια- Playworker MA. 

Δωρεάν Διαδικτυακή Ενημερωτική Ημερίδα Νέων Επαγγελματιών

16-09-2025 14:04

Ο ΣΕΛΛΕ. διοργανώνει Δωρεάν Διαδικτυακή Ενημερωτική Ημερίδα Νέων Επαγγελματιών για νέους επαγγελματίες λογοθεραπευτές και τελειόφοιτους φοιτητές Λογοθεραπείας των Ελληνικών Πανεπιστημίων. Η Ημερίδα θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 19 Οκτωβρίου στις 10.00πμ, μέσω zoom.

ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ

 

Αγγελίες

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια στον Πειραιά

Ανάρτηση: 08-10-2025 09:16

Zητείται λογοθεραπεύτρια για άμεση 3ημερη συνεργασία (Τρίτη - Τετάρτη - Πέμπτη) μεσημεριανές και απογευματινές ώρες, με Κέντρο Ειδικών Θεραπειών στον Πειραιά. Δυνατότητα συνεργασίας με μπλοκ παροχής υπηρεσιών ή ΙΚΑ.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στον Άγιο Νικόλαο Λασιθίου Κρήτης

Ανάρτηση: 06-10-2025 10:11

Ζητείται Λογοθεραπευτής - τρια με 2ετή εμπειρία και γνώσεις σε παιδιά με ΔΑΦ & ΔΕΠΥ, για πλήρη ή μερική απασχόληση σε Κέντρο Ειδικών Θεραπειών στον Άγιο Νικόλαο -Λασιθίου - Κρήτης.  

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στην Κίσαμο Χανίων

Ανάρτηση: 03-10-2025 09:03

Ζητείται λογοθεραπεύτρια / ης από Κέντρο Θεραπειών και Εκπαίδευσης στην Κίσαμο Χανίων. Πενθήμερη εργασία ή για 2 μέρες/εβδομάδα.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στο Διδυμότειχο

Ανάρτηση: 02-10-2025 09:40

Ζητείται λογοθεραπευτής/-τρια από Κέντρο Ειδικών Θεραπειών στο Διδυμότειχο. Για μερική απασχόληση. Θα συνεκτιμηθεί η γνώση της τουρκικής γλώσσας. 

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στο Αιγάλεω

Ανάρτηση: 23-09-2025 09:24

Κέντρο Ειδικών Θεραπειών στο Αιγάλεω αναζητά λογοθεραπεύτρια/-τη, για 2 ημέρες την εβδομάδα.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στην Ανατολική Αττική

Ανάρτηση: 23-09-2025 09:19

Ζητείται λογοθεραπεύτρια / ης για άμεση συνεργασία, ημέρες Τρίτη και Πέμπτη, με παιδιατρικό πληθυσμό. Μισθός ΙΚΑ. Απαραίτητα η άδεια ασκήσεως επαγγέλματος καθώς και προϋπηρεσία 2+ ετών.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΓΓΕΛΙΕΣ

 

Εκδηλώσεις

Δωρεάν Διαδικτυακή Ενημερωτική Ημερίδα Νέων Επαγγελματιών

19/10/2025 - Αθήνα

ΣΕΛΛΕ

Ο ΣΕΛΛΕ. διοργανώνει Δωρεάν Διαδικτυακή Ενημερωτική Ημερίδα Νέων Επαγγελματιών για νέους επαγγελματίες λογοθεραπευτές και τελειόφοιτους φοιτητές Λογοθεραπείας των Ελληνικών Πανεπιστημίων. Η Ημερίδα θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 19 Οκτωβρίου στις 11.00πμ, μέσω zoom.

Κατανόηση και υποστήριξη της Αναπτυξιακής Γλωσσικής Διαταραχής (DLD) στην Ελλάδα σήμερα

25/10/2025 - webinar

ΣΕΛΛΕ & ΟΕΕ ΑΓΔ

Στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας για την ΑΓΔ, η Ομάδα Ειδικού Ενδιαφέροντος για τις Αναπτυξιακές Γλωσσικές Διαταραχές διοργανώνει διαδικτυακή ημερίδα για νέους λογοθεραπευτές, με τίτλο: "Κατανόηση και υποστήριξη της Αναπτυξιακής Γλωσσικής Διαταραχής (DLD) στην Ελλάδα σήμερα". Η ημερίδα θα διεξαχθεί διαδικτυακά από την κυρία Βασιλογιαννακοπούλου Γεωργία, το Σάββατο 25 Οκτωβρίου στις 11.00πμ, μέσω zoom και θα διαρκέσει μία ώρα.

Δια ζώσης διήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο: "Working with Transgender & Gender Diverse Voice"

01/11/2025 - Αθήνα

ΣΕΛΛΕ & ΟΕΕ Φωνής

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, διοργανώνεται από την Ομάδα Ειδικού Ενδιαφέροντος του ΣΕΛΛΕ για τις Διαταραχές Φωνής, δια ζώσης διήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο με θέμα: "Working with Transgender & Gender Diverse Voice". Το σεμινάριο, το οποίο θα πραγματοποιηθεί 1 & 2 Νοεμβρίου στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΣΕΛΛΕ, Κάνιγγος 10 στην Αθήνα, σχεδιάζεται και διδάσκεται από την Christella Antoni, Consultant SLT, Senior Voice specialist.

Το Παιχνίδι Αλλιώς: Κατανοώντας το Autistic Play και Εξερευνώντας τις Δυνατότητές του

28/11/2025 - Αθήνα

ΣΕΛΛΕ & ΟΕΕ Αυτισμού

Η Ομάδα Ειδικού Ενδιαφέροντος του ΣΕΛΛΕ για τον Αυτισμό διοργανώνει Σεμινάριο- Βιωματικό Εργαστήριο με θέμα:"Το Παιχνίδι Αλλιώς: Κατανοώντας το Autistic Play και Εξερευνώντας τις Δυνατότητές του". Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί 28 - 29 & 30 Νοεμβρίου στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΣΕΛΛΕ, Κάνιγγος 10 στην Αθήνα (4ος όροφος / Πλατεία Κάνιγγος – στάση μετρό Ομόνοια), με εισηγήτρια την Μανωλία  Σφακιανάκη, Λογοθεραπευτρια- Playworker MA και μέλος της ΟΕΕ Αυτισμού του ΣΕΛΛΕ. 

ΟΛΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΣ