Για εκπαιδευτικούς

Τα παιδιά με προβλήματα λόγου και ομιλίας συχνά χρειάζονται εξατομικευμένη βοήθεια για να τα καταφέρουν με επιτυχία στο σχολικό πλαίσιο. Αυτό είναι μια πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς καθώς έχουν μια τάξη 20 ή και περισσότερων μαθητών, των οποίων οι ανάγκες ποικίλουν. Υπάρχουν όμως κάποιες στρατηγικές που μπορούν να ενσωματωθούν στο καθημερινό πρόγραμμα του εκπαιδευτικού παρά το απαιτητικό πρόγραμμα για να υποστηρίξουν παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές λόγου και ομιλίας.

Μερικές από αυτές είναι οι παρακάτω:

  • Ενημερωθείτε με ακρίβεια για τις δυσκολίες του παιδιού. Οι δυσκολίες διαφέρουν από παιδί σε παιδί έτσι είναι σημαντικό να ξέρετε την ακριβή φύση του προβλήματος και πώς μπορεί να επηρεάσει τις επικοινωνιακές ικανότητες του μαθητή. Σε περίπτωση που το παιδί είναι ήδη σε πρόγραμμα για αποκατάσταση η συνεργασία με το λογοθεραπευτή, τον εργοθεραπευτή και τον ειδικό παιδαγωγό είναι πολύ χρήσιμη για να μάθετε τρόπους και στρατηγικές που μπορείτε να τα βοηθήσετε. Μέσω των γονιών μπορείτε γρήγορα να πληροφορηθείτε για τα ενδιαφέροντα του μαθητή, τις δυσκολίες και τις δεξιότητές του.
  • Δημιουργείστε μια ατμόσφαιρα αποδοχής και χαλαρής επικοινωνίας. Τα παιδιά με αναπτυξιακή διαταραχή του λόγου συχνά έχουν συνείδηση των δυσκολιών στην επικοινωνία και διστάζουν να επικοινωνήσουν. Ενθαρρύνετε τις προσπάθειες για επικοινωνία και εξηγείστε πως ό,τι λάθη κι αν κάνουν δε θα τιμωρηθούν ούτε θα επιτρέψετε να τα κοροϊδεύουν στην τάξη ή να τα διακόπτουν οι συμμαθητές τους. Ακόμη κι αν δεν καταλαβαίνετε αυτό που λέει ο μαθητής αφήστε τον να τελειώσει την πρότασή του. Αν δεν καταλάβατε κάτι μπορείτε να κάνετε ερωτήσεις που να απαιτούν μικρή απάντηση. Αν πάλι δεν καταλάβατε μπορείτε να ζητήσετε στοιχεία που μπορούν να βοηθήσουν στην επικοινωνία (πχ. «Μπορείς να μου δείξεις τι θες;»). Το να είστε υπομονετικοί είναι ένα καλό πρότυπο συμπεριφοράς για όλη την τάξη και δημιουργεί ένα θετικό και υποστηρικτικό περιβάλλον για όλους.
  • Αποφύγετε να διορθώνετε γραμματικά λάθη. Η καλύτερη προσέγγιση όταν ακούσετε τέτοια λάθη είναι να επαναλάβετε την πρόταση με τον σωστό τρόπο. Για παράδειγμα, αν ο μαθητής ρωτήσει «Τι κάνει τα παιδιά;» μπορείτε να απαντήσετε «Μμμ.. Τι κάνουν τα παιδιά; Παίζουν!» Εστιάζουμε στο περιεχόμενο του λόγου του παιδιού παρά στη γραμματική.
  • Χρησιμοποιείτε πιο απλό λόγο. Αποφύγετε περίπλοκες προτάσεις ως προς το λεξιλόγιο και τη σύνταξη. Η παθητική φωνή ή οι μεταφορικές προτάσεις μπορεί να δυσκολέψουν ένα παιδί με ΕΑΔ στο λόγο. Αν όμως για παράδειγμα χρειαστεί να πείτε μια μεταφορική πρόταση π.χ. «Αυτό το φαγητό μου έσπασε τη μύτη» μπορείτε να το συνοδεύετε με μια πρόταση που ξεκαθαρίζει το νόημα «Μυρίζει πολύ ωραία το φαγητό σήμερα».
  • Κάντε τροποποιήσεις στην αίθουσα. Μικρές αλλαγές μπορεί να βοηθήσουν πολύ ένα μαθητή με ειδική αναπτυξιακή διαταραχή του λόγου. Για παράδειγμα, μπορείτε να τον βάλετε να κάτσει κοντά σας, αυτό θα διευκολύνει να σας ρωτάει και να δίνετε οδηγίες. Θα ήταν καλό να κάτσει μακριά από παιδιά που είναι πιο κινητικά καθώς μπορεί να αποσπάται πιο εύκολα η προσοχή του. Μπορείτε να συμφωνήσετε να σας ειδοποιεί όταν χρειάζεται βοήθεια με έναν τρόπο που να μην προκαλεί διακοπή στο μάθημα. Τα οπτικά βοηθήματα και οι απλές οδηγίες βοηθούν πολύ τις μαθητές με ειδική αναπτυξιακή διαταραχή λόγου.
  • Δώστε ενίσχυση. Η θετική λεκτική ενίσχυση είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά εργαλεία για να ενισχύσετε μια συμπεριφορά (π.χ. «Ω. Με κοιτάς ωραία και τα χεράκια είναι ήρεμα μπροστά. Μ αρέσει έτσι που με ακούς προσεκτικά.)

Ο δάσκαλος έχει ουσιαστικά τη δύναμη να αλλάξει δραματικά τη διάθεση του μαθητή με αναπτυξιακή διαταραχή στο λόγο ως προς το σχολείο και τη μάθηση ευρύτερα!

 

Νέα & Ανακοινώσεις

Ευχές από τον ΣΕΛΛΕ

17-04-2025 09:20

Θερμές Ευχές για Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα!

ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Απόπειρα Τηλεφωνικής Εξαπάτησης

12-04-2025 20:59

Τις τελευταίες ώρες λάβαμε πλήθος αναφορών από μέλη μας, τα οποία δέχθηκαν τηλεφωνικές κλήσεις από τον αριθμό 6940069256, ο οποίος ΔΕΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΙ ΣΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ. Επιτήδειος, επικαλούμενος ονόματα και προσωπικά στοιχεία μελών του ΔΣ του ΣΕΛΛΕ, ζητά από τα μέλη να καταθέσουν χρηματικό ποσό ως πρόστιμο για την εκπρόθεσμη ενεργοποίηση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας πληρωμών IRIS. ΕΦΙΣΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!!! Εφόσον επικοινωνήσει τηλεφωνικά κάποιος μαζί σας, σε καμία περίπτωση μη δώσετε στοιχεία και κωδικους τραπεζικών λογαριασμών και καρτών. Ο ΣΕΛΛΕ ΔΕΝ ΠΡΟΒΑΙΝΕΙ ΣΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ, ιδιαιτέρως για θέματα καταβολής χρημάτων. Από τον Σύλλογο ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΘΑ ΣΑΣ ΖΗΤΗΘΟΥΝ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΙ ΚΩΔΙΚΟΙ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΩΝ ΚΑΙ ΚΑΡΤΩΝ. 

Παγκόσμια Ημέρα Ευαισθητοποίησης για τον Αυτισμό: Γίνομαι «αλυσίδα» συμπερίληψης για τα αυτιστικά άτομα και τις οικογένειές τους!

02-04-2025 14:06

Πανελλαδική δράση «αισθητηριακής προσβασιμότητας» για τα αυτιστικά άτομα, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας ημέρας Ευαισθητοποίησης για τον Αυτισμό, από την Ομάδα Ειδικού Ενδιαφέροντος για τον Αυτισμό του ΣΕΛΛΕ.

ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ

 

Αγγελίες

Προκήρυξη θέσης λογοθεραπεύτριας/η στον Δήμο Παύλου Μελά

Ανάρτηση: 23-04-2025 13:23

Ο Δήμος Παύλου Μελά ανακοινώνει την πρόσληψη, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, ενός (1) ατόμου κλάδου/ειδικότητας ΤΕ Λογοθεραπείας στο πλαίσιο της Πράξης «Συνέχιση λειτουργίας της Δομής Υποστήριξης Παιδιού και Οικογένειας Δήμου Παύλου Μελά “Παιδική Ομπρέλα”» με Κωδικό ΟΠΣ 6001403.
Η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων είναι από 23/04/2025 έως και 2/5/2025

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στην Ορεστιάδα Έβρου

Ανάρτηση: 10-04-2025 12:30

Ζητείται ανεξάρτητος/-η συνεργάτης Λογοθεραπευτής/-τρια με πτυχίο Λογοθεραπείας και άδεια άσκησης επαγγέλματος για συνεργασία - συστέγαση σε Κέντρο Λογοθεραπείας στην Ορεστιάδα, Έβρου. Απαραίτητα προσόντα: πτυχίο λογοθεραπείας, άδεια άσκησης επαγγέλματος. Επιθυμητά προσόντα: κλινική εμπειρία σε παιδιατρικό πληθυσμό.
Το κέντρο λειτουργεί από το 2017, προσφέροντας υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στον χώρο της λογοθεραπείας.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στα Τρίκαλα

Ανάρτηση: 10-04-2025 09:50

Κέντρο Αποκατάστασης και Αποθεραπείας, που βρίσκεται στα Τρίκαλα, με αδιάλειπτη παρουσίας από το 2009, προσφέρει θέσεις εργασίας σε λογοθεραπευτές/τριες.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στο Χαλάνδρι

Ανάρτηση: 07-04-2025 15:16

Κέντρο παιδιατρικών θεραπειών στο Χαλάνδρι ενδιαφέρεται για συνεργασία από τον Σεπτέμβριο του 2025 με παιδιατρικό λογοθεραπευτή, με προϋπηρεσία τουλάχιστον 2 ετών.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στην Πετρούπολη

Ανάρτηση: 03-04-2025 13:59

Λογοθεραπεύτρια/ης με διετή τουλάχιστον εμπειρία, ζητείται για απασχόληση σε σύγχρονο κέντρο θεραπειών για παιδιά στην Πετρούπολη. πλήρης ή μερική απασχόληση, ασφάλιση ΙΚΑ ή Δελτίο παροχής υπηρεσιών, δυνατότητα εξέλιξης

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στη Νέα Φιλαδέλφεια

Ανάρτηση: 03-04-2025 13:58

Κέντρο στη Νέα Φιλαδέλφεια αναζητά λογοθεραπεύτρια/η με μπλοκ παροχής υπηρεσιών για έναρξη συνεργασίας από τον Σεπτέμβριο 2025.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΓΓΕΛΙΕΣ

 

Εκδηλώσεις

Σεμινάριο εκπαίδευσης - πιστοποίησης στη χρήση και βαθμολόγηση του ψυχομετρικού εργαλείου ΛΟΓΟΜΕΤΡΟ

04/05/2025 - webinar

ΣΕΛΛΕ & Επιστημονική Επιτροπή

Η Επιστημονική Επιτροπή του ΣΕΛΛΕ διοργανώνει διαδικτυακό σεμινάριο εκπαίδευσης - πιστοποίησης στη χρήση και βαθμολόγηση του ψυχομετρικού εργαλείου ΛΟΓΟΜΕΤΡΟ, την Κυριακή 4 Μαΐου. 

Dysphagia Case Studies: Vol. 3. Κλινική Λήψη Αποφάσεων σε Ενήλικες με Διαταραχές Σίτισης/Κατάποσης

11/05/2025 - Αθήνα

ΣΕΛΛΕ & ΟΕΕ Δυσφαγίας

Η Επιστημονική Επιτροπή και η Ομάδα Ειδικού Ενδιαφέροντος Δυσφαγίας (ΟΕΕ Δυσφαγίας), διοργανώνουν δια ζώσης σεμινάριο με θέμα: "Dysphagia Case Studies: Vol. 3. Κλινική Λήψη Αποφάσεων σε Ενήλικες με Διαταραχές Σίτισης/Κατάποσης", την Κυριακή 11 Μαΐου 2025,  στην αίθουσα εκδηλώσεων του Συλλόγου, Κάνιγγος 10 στην Αθήνα (4ος όροφος / Πλατεία Κάνιγγος – στάση μετρό Ομόνοια). 

ΟΛΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΣ