Για εκπαιδευτικούς

Τα παιδιά με προβλήματα λόγου και ομιλίας συχνά χρειάζονται εξατομικευμένη βοήθεια για να τα καταφέρουν με επιτυχία στο σχολικό πλαίσιο. Αυτό είναι μια πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς καθώς έχουν μια τάξη 20 ή και περισσότερων μαθητών, των οποίων οι ανάγκες ποικίλουν. Υπάρχουν όμως κάποιες στρατηγικές που μπορούν να ενσωματωθούν στο καθημερινό πρόγραμμα του εκπαιδευτικού παρά το απαιτητικό πρόγραμμα για να υποστηρίξουν παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές λόγου και ομιλίας.

Μερικές από αυτές είναι οι παρακάτω:

  • Ενημερωθείτε με ακρίβεια για τις δυσκολίες του παιδιού. Οι δυσκολίες διαφέρουν από παιδί σε παιδί έτσι είναι σημαντικό να ξέρετε την ακριβή φύση του προβλήματος και πώς μπορεί να επηρεάσει τις επικοινωνιακές ικανότητες του μαθητή. Σε περίπτωση που το παιδί είναι ήδη σε πρόγραμμα για αποκατάσταση η συνεργασία με το λογοθεραπευτή, τον εργοθεραπευτή και τον ειδικό παιδαγωγό είναι πολύ χρήσιμη για να μάθετε τρόπους και στρατηγικές που μπορείτε να τα βοηθήσετε. Μέσω των γονιών μπορείτε γρήγορα να πληροφορηθείτε για τα ενδιαφέροντα του μαθητή, τις δυσκολίες και τις δεξιότητές του.
  • Δημιουργείστε μια ατμόσφαιρα αποδοχής και χαλαρής επικοινωνίας. Τα παιδιά με αναπτυξιακή διαταραχή του λόγου συχνά έχουν συνείδηση των δυσκολιών στην επικοινωνία και διστάζουν να επικοινωνήσουν. Ενθαρρύνετε τις προσπάθειες για επικοινωνία και εξηγείστε πως ό,τι λάθη κι αν κάνουν δε θα τιμωρηθούν ούτε θα επιτρέψετε να τα κοροϊδεύουν στην τάξη ή να τα διακόπτουν οι συμμαθητές τους. Ακόμη κι αν δεν καταλαβαίνετε αυτό που λέει ο μαθητής αφήστε τον να τελειώσει την πρότασή του. Αν δεν καταλάβατε κάτι μπορείτε να κάνετε ερωτήσεις που να απαιτούν μικρή απάντηση. Αν πάλι δεν καταλάβατε μπορείτε να ζητήσετε στοιχεία που μπορούν να βοηθήσουν στην επικοινωνία (πχ. «Μπορείς να μου δείξεις τι θες;»). Το να είστε υπομονετικοί είναι ένα καλό πρότυπο συμπεριφοράς για όλη την τάξη και δημιουργεί ένα θετικό και υποστηρικτικό περιβάλλον για όλους.
  • Αποφύγετε να διορθώνετε γραμματικά λάθη. Η καλύτερη προσέγγιση όταν ακούσετε τέτοια λάθη είναι να επαναλάβετε την πρόταση με τον σωστό τρόπο. Για παράδειγμα, αν ο μαθητής ρωτήσει «Τι κάνει τα παιδιά;» μπορείτε να απαντήσετε «Μμμ.. Τι κάνουν τα παιδιά; Παίζουν!» Εστιάζουμε στο περιεχόμενο του λόγου του παιδιού παρά στη γραμματική.
  • Χρησιμοποιείτε πιο απλό λόγο. Αποφύγετε περίπλοκες προτάσεις ως προς το λεξιλόγιο και τη σύνταξη. Η παθητική φωνή ή οι μεταφορικές προτάσεις μπορεί να δυσκολέψουν ένα παιδί με ΕΑΔ στο λόγο. Αν όμως για παράδειγμα χρειαστεί να πείτε μια μεταφορική πρόταση π.χ. «Αυτό το φαγητό μου έσπασε τη μύτη» μπορείτε να το συνοδεύετε με μια πρόταση που ξεκαθαρίζει το νόημα «Μυρίζει πολύ ωραία το φαγητό σήμερα».
  • Κάντε τροποποιήσεις στην αίθουσα. Μικρές αλλαγές μπορεί να βοηθήσουν πολύ ένα μαθητή με ειδική αναπτυξιακή διαταραχή του λόγου. Για παράδειγμα, μπορείτε να τον βάλετε να κάτσει κοντά σας, αυτό θα διευκολύνει να σας ρωτάει και να δίνετε οδηγίες. Θα ήταν καλό να κάτσει μακριά από παιδιά που είναι πιο κινητικά καθώς μπορεί να αποσπάται πιο εύκολα η προσοχή του. Μπορείτε να συμφωνήσετε να σας ειδοποιεί όταν χρειάζεται βοήθεια με έναν τρόπο που να μην προκαλεί διακοπή στο μάθημα. Τα οπτικά βοηθήματα και οι απλές οδηγίες βοηθούν πολύ τις μαθητές με ειδική αναπτυξιακή διαταραχή λόγου.
  • Δώστε ενίσχυση. Η θετική λεκτική ενίσχυση είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά εργαλεία για να ενισχύσετε μια συμπεριφορά (π.χ. «Ω. Με κοιτάς ωραία και τα χεράκια είναι ήρεμα μπροστά. Μ αρέσει έτσι που με ακούς προσεκτικά.)

Ο δάσκαλος έχει ουσιαστικά τη δύναμη να αλλάξει δραματικά τη διάθεση του μαθητή με αναπτυξιακή διαταραχή στο λόγο ως προς το σχολείο και τη μάθηση ευρύτερα!

 

Νέα & Ανακοινώσεις

Webinar: Αξιολόγηση και Ανάλυση των Προσωπικών Αφηγήσεων των Παιδιών: Εισαγωγή του Πρωτοκόλλου Global TALES

22-05-2024 11:26

Η Επιστημονική Επιτροπή του ΣΕΛΛΕ διοργανώνει δωρεάν webinar με τίτλο: "Αξιολόγηση και Ανάλυση των Προσωπικών Αφηγήσεων των Παιδιών: Εισαγωγή του Πρωτοκόλλου Global TALES". To webinar θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 11 Ιουνίου, στις 12:00μμ μέσω της πλατφόρμας τηλεδιασκέψεων ΖΟΟΜ, με εισηγήτρια την Dr Marleen Westerveld. 

Συνάντηση Συλλόγων Λογοθεραπευτών/τριων με τον Υπουργό Υγείας

16-05-2024 14:11

Πραγματοποιήθηκε στις 26/04/24 στο Υπουργείο Υγείας συνάντηση των εκπροσώπων του Συντονιστικού Οργάνου των Συλλόγων Λογοθεραπευτών/τριων με τον Υπουργό Υγείας, κύριο Άδωνι Γεωργιάδη.

Δωρεάν Ενημερωτική Ημερίδα Νέων Επαγγελματιών

24-04-2024 11:07

Ο ΣΕΛΛΕ διοργανώνει Δωρεάν Ενημερωτική Ημερίδα Νέων Επαγγελματιών για νέους επαγγελματίες λογοθεραπευτές και τελειόφοιτους φοιτητές Λογοθεραπείας των Ελληνικών Πανεπιστημίων. Η Ημερίδα θα πραγματοποιηθεί τo Σάββατο 1 Ιουνίου 2024 στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΣΕΛΛΕ, Κάνιγγος 10 στην Αθήνα (4ος όροφος / Πλατεία Κάνιγγος – στάση μετρό Ομόνοια) στις 17.00.

ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ

 

Αγγελίες

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στη Λάρισα

Ανάρτηση: 29-05-2024 13:40

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ: Σύλλογος Γονέων Κηδεμόνων και Φίλων Ατόμων με Αυτισμό  καλεί τους ενδιαφερόμενους να υποβάλλουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την κάλυψη μίας (1) θέσης Λογοθεραπευτή/τριας πλήρους ή μερικής απασχόλησης σε Κέντρο Ημέρας στον Ν. Λάρισας.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στην Πάτρα

Ανάρτηση: 24-05-2024 15:36

Μη Κερδοσκοπικό Σωματείο  αναζητά λογοθεραπεύτρια/η για νέο Κέντρο Ημέρας αυτισμού παιδιών, εφήβων και νεαρών ενηλίκων στην Πάτρα.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στο Χαλάνδρι

Ανάρτηση: 22-05-2024 13:35

Κέντρο Ειδικής Νευροψυχοκινητικής Αγωγής στο Χαλάνδρι αναζητά λογοθεραπεύτρια/η για 2-3 φορές την εβδομάδα από τον Σεπτέμβριο 2024.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στο Μενίδι

Ανάρτηση: 22-05-2024 09:47

Η ομάδα μας αναζητά λογοθεραπευτή/τρια για δυο ημέρες εβδομαδιαίως με έναρξη συνεργασίας από τον Σεπτέμβρη του 2024. Το κέντρο μας βρίσκεται στο Μενίδι (Δήμος Αχαρνών) Παρέχεται εποπτεία. Συνεχιζόμενη εκπαίδευση και εμπειρία σε παιδιατρικό πληθυσμό θα συνεκτιμηθούν.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στον Χολαργό

Ανάρτηση: 21-05-2024 14:30

Από νεοσύστατο Κέντρο Ανάπτυξης Παιδιού και Εφήβου στον Χολαργό ζητείται λογοθεραπεύτρια / ης για συνεργασία από τον Σεπτέμβριο 2024. Απαραίτητες προϋποθέσεις: άδεια ασκησης επαγγέλματος, προϋπηρεσία σε παρόμοια θέση, μπλοκ παροχής υπηρεσιών.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια στα Τρίκαλα

Ανάρτηση: 20-05-2024 09:08

Από Κέντρο Ειδικών Θεραπειών στα Τρίκαλα ζητείται λογοθεραπεύτρια για πλήρης απασχόληση και πλήρεις αποδοχές.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΓΓΕΛΙΕΣ

 

Εκδηλώσεις

Δωρεάν Ενημερωτική Ημερίδα Νέων Επαγγελματιών

01/06/2024 - Αθήνα

ΣΕΛΛΕ & Επιστημονική Επιτροπή

Ο ΣΕΛΛΕ διοργανώνει Δωρεάν Ενημερωτική Ημερίδα Νέων Επαγγελματιών για νέους επαγγελματίες λογοθεραπευτές και τελειόφοιτους φοιτητές Λογοθεραπείας των Ελληνικών Πανεπιστημίων. Η Ημερίδα θα πραγματοποιηθεί τo Σάββατο 1 Ιουνίου 2024 στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΣΕΛΛΕ, Κάνιγγος 10 στην Αθήνα (4ος όροφος / Πλατεία Κάνιγγος – στάση μετρό Ομόνοια) στις 17.00.

Δια ζώσης σεμινάριο: Τραχειοστομία -Κατάποση & Ομιλία

02/06/2024 - Αθήνα

ΣΕΛΛΕ & ΟΕΕ Δυσφαγίας

Η Ομάδα Ειδικού Ενδιαφέροντος του ΣΕΛΛΕ για τη Δυσφαγία διοργανώνει δια ζώσης σεμινάριο με θέμα:"Τραχειοστομία -Κατάποση & Ομιλία". Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 2 Ιουνίου 2024 στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΣΕΛΛΕ, Κάνιγγος 10 στην Αθήνα (4ος όροφος / Πλατεία Κάνιγγος – στάση μετρό Ομόνοια). 

Webinar: Αξιολόγηση και Ανάλυση των Προσωπικών Αφηγήσεων των Παιδιών: Εισαγωγή του Πρωτοκόλλου Global TALES

11/06/2024 - webinar

ΣΕΛΛΕ & Επιστημονική Επιτροπή

Η Επιστημονική Επιτροπή του ΣΕΛΛΕ διοργανώνει δωρεάν webinar με τίτλο: "Αξιολόγηση και Ανάλυση των Προσωπικών Αφηγήσεων των Παιδιών: Εισαγωγή του Πρωτοκόλλου Global TALES". To webinar θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 11 Ιουνίου, στις 12:00μμ μέσω της πλατφόρμας τηλεδιασκέψεων ΖΟΟΜ, με εισηγήτρια την Dr Marleen Westerveld. 

ΟΛΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΣ