Για εκπαιδευτικούς

Τα παιδιά με προβλήματα λόγου και ομιλίας συχνά χρειάζονται εξατομικευμένη βοήθεια για να τα καταφέρουν με επιτυχία στο σχολικό πλαίσιο. Αυτό είναι μια πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς καθώς έχουν μια τάξη 20 ή και περισσότερων μαθητών, των οποίων οι ανάγκες ποικίλουν. Υπάρχουν όμως κάποιες στρατηγικές που μπορούν να ενσωματωθούν στο καθημερινό πρόγραμμα του εκπαιδευτικού παρά το απαιτητικό πρόγραμμα για να υποστηρίξουν παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές λόγου και ομιλίας.

Μερικές από αυτές είναι οι παρακάτω:

  • Ενημερωθείτε με ακρίβεια για τις δυσκολίες του παιδιού. Οι δυσκολίες διαφέρουν από παιδί σε παιδί έτσι είναι σημαντικό να ξέρετε την ακριβή φύση του προβλήματος και πώς μπορεί να επηρεάσει τις επικοινωνιακές ικανότητες του μαθητή. Σε περίπτωση που το παιδί είναι ήδη σε πρόγραμμα για αποκατάσταση η συνεργασία με το λογοθεραπευτή, τον εργοθεραπευτή και τον ειδικό παιδαγωγό είναι πολύ χρήσιμη για να μάθετε τρόπους και στρατηγικές που μπορείτε να τα βοηθήσετε. Μέσω των γονιών μπορείτε γρήγορα να πληροφορηθείτε για τα ενδιαφέροντα του μαθητή, τις δυσκολίες και τις δεξιότητές του.
  • Δημιουργείστε μια ατμόσφαιρα αποδοχής και χαλαρής επικοινωνίας. Τα παιδιά με αναπτυξιακή διαταραχή του λόγου συχνά έχουν συνείδηση των δυσκολιών στην επικοινωνία και διστάζουν να επικοινωνήσουν. Ενθαρρύνετε τις προσπάθειες για επικοινωνία και εξηγείστε πως ό,τι λάθη κι αν κάνουν δε θα τιμωρηθούν ούτε θα επιτρέψετε να τα κοροϊδεύουν στην τάξη ή να τα διακόπτουν οι συμμαθητές τους. Ακόμη κι αν δεν καταλαβαίνετε αυτό που λέει ο μαθητής αφήστε τον να τελειώσει την πρότασή του. Αν δεν καταλάβατε κάτι μπορείτε να κάνετε ερωτήσεις που να απαιτούν μικρή απάντηση. Αν πάλι δεν καταλάβατε μπορείτε να ζητήσετε στοιχεία που μπορούν να βοηθήσουν στην επικοινωνία (πχ. «Μπορείς να μου δείξεις τι θες;»). Το να είστε υπομονετικοί είναι ένα καλό πρότυπο συμπεριφοράς για όλη την τάξη και δημιουργεί ένα θετικό και υποστηρικτικό περιβάλλον για όλους.
  • Αποφύγετε να διορθώνετε γραμματικά λάθη. Η καλύτερη προσέγγιση όταν ακούσετε τέτοια λάθη είναι να επαναλάβετε την πρόταση με τον σωστό τρόπο. Για παράδειγμα, αν ο μαθητής ρωτήσει «Τι κάνει τα παιδιά;» μπορείτε να απαντήσετε «Μμμ.. Τι κάνουν τα παιδιά; Παίζουν!» Εστιάζουμε στο περιεχόμενο του λόγου του παιδιού παρά στη γραμματική.
  • Χρησιμοποιείτε πιο απλό λόγο. Αποφύγετε περίπλοκες προτάσεις ως προς το λεξιλόγιο και τη σύνταξη. Η παθητική φωνή ή οι μεταφορικές προτάσεις μπορεί να δυσκολέψουν ένα παιδί με ΕΑΔ στο λόγο. Αν όμως για παράδειγμα χρειαστεί να πείτε μια μεταφορική πρόταση π.χ. «Αυτό το φαγητό μου έσπασε τη μύτη» μπορείτε να το συνοδεύετε με μια πρόταση που ξεκαθαρίζει το νόημα «Μυρίζει πολύ ωραία το φαγητό σήμερα».
  • Κάντε τροποποιήσεις στην αίθουσα. Μικρές αλλαγές μπορεί να βοηθήσουν πολύ ένα μαθητή με ειδική αναπτυξιακή διαταραχή του λόγου. Για παράδειγμα, μπορείτε να τον βάλετε να κάτσει κοντά σας, αυτό θα διευκολύνει να σας ρωτάει και να δίνετε οδηγίες. Θα ήταν καλό να κάτσει μακριά από παιδιά που είναι πιο κινητικά καθώς μπορεί να αποσπάται πιο εύκολα η προσοχή του. Μπορείτε να συμφωνήσετε να σας ειδοποιεί όταν χρειάζεται βοήθεια με έναν τρόπο που να μην προκαλεί διακοπή στο μάθημα. Τα οπτικά βοηθήματα και οι απλές οδηγίες βοηθούν πολύ τις μαθητές με ειδική αναπτυξιακή διαταραχή λόγου.
  • Δώστε ενίσχυση. Η θετική λεκτική ενίσχυση είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά εργαλεία για να ενισχύσετε μια συμπεριφορά (π.χ. «Ω. Με κοιτάς ωραία και τα χεράκια είναι ήρεμα μπροστά. Μ αρέσει έτσι που με ακούς προσεκτικά.)

Ο δάσκαλος έχει ουσιαστικά τη δύναμη να αλλάξει δραματικά τη διάθεση του μαθητή με αναπτυξιακή διαταραχή στο λόγο ως προς το σχολείο και τη μάθηση ευρύτερα!

 

Νέα & Ανακοινώσεις

Έγγραφο ΣΕΛΛΕ προς Υπουργείο Υγείας

27-11-2024 14:47

Παρατηρήσεις επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υγείας με τίτλο «Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την παρακολούθηση και αξιολόγηση της φαρμακευτικής δαπάνης»
 

Προκήρυξη Ακαδημαϊκής Εμπειρίας από το Τμήμα Λογοθεραπείας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου

27-08-2024 13:56

Το Τμήμα Λογοθεραπείας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου έχει εκδώσει Προκήρυξη κάλυψης τριών θέσεων Ακαδημαϊκής Εμπειρίας με σύμβαση για το χειμερινό εξάμηνο 2024 – 2025. 

Δελτίο Τύπου της ΕΨΥΠΕΑ Αιτωλοακαρνανίας για την απώλεια της Αγγελικής Κωτσοπούλου

07-08-2024 09:41

Δελτίο Τύπου

Μεσολόγγι, 6 / 8 / 2024

Με βαθύτατη θλίψη ανακοινώνουμε την απώλεια της πολυαγαπημένης μας Αγγελικής Κωτσοπούλου, ενός εξαίρετου ανθρώπου που αφιέρωσε τη ζωή της στην επιστήμη της Λογοθεραπείας και στην υποστήριξη των παιδιών με Αυτισμό και άλλες Αναπτυξιακές Διαταραχές.

ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ

 

Αγγελίες

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στην Πεύκη Αττικής

Ανάρτηση: 18-12-2024 12:35

Ζητείται για άμεση συνεργασία σε κέντρο λογοθεραπείας στην Πεύκη λογοθεραπευτής / λογοθεραπεύτρια, για εργασία 2 ημέρες την εβδομάδα, με μπλοκάκι ή ΙΚΑ. Απαραίτητη η άδεια ασκήσεως επαγγέλματος. Θα εκτιμηθεί η προϋπηρεσία τουλάχιστον 3 ετών και η προηγούμενη εμπειρία με παιδιά στο φάσμα του αυτισμού. Ωράριο εργασίας 15.00 – 21.00 (διαθέσιμες ημέρες Δευτέρα – Τετάρτη – Παρασκευή).

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στου Ζωγράφου Αττικής

Ανάρτηση: 16-12-2024 09:31

Ζητείται λογοθεραπευτής/τρια απο κέντρο ειδικών θεραπειών στου Ζωγράφου για 2 φορες την εβδομάδα (επιθυμητες μερες Τρίτη και Παρασκευή ή Πέμπτη και Παρασκευή ). Απαραίτητο το μπλοκ παροχής υπηρεσιών.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στου Ζωγράφου Αττικής

Ανάρτηση: 06-12-2024 09:41

Μη Κερδοσκοπικός Οργανισμός αναζητά κατάλληλο υποψήφιο/α, για να καλύψει τη θέση του/της Λογοθεραπευτή/τριας στο Κέντρο Ημέρας στου Ζωγράφου στην περιοχή της Αττικής.
Το Κέντρο Ημέρας παρέχει δωρεάν εξατομικευμένες κλινικές υπηρεσίες ψυχικής υγείας με σκοπό την ψυχοκοινωνική αποκατάσταση και θεραπευτική παρέμβαση σε παιδιά και εφήβους θύματα κακοποίησης/ενδοοικογενειακής βίας ή οποιασδήποτε μορφής βίας.
 

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στη Ραφήνα

Ανάρτηση: 28-11-2024 11:09

Κέντρο ειδικών θεραπειών στη Ραφήνα, ζητεί συνεργάτη για τριήμερη απασχόληση. Επιθυμητό ΔΠΥ.
 

Ζητούνται Λογοθεραπεύτριες / ες στα Τρίκαλα

Ανάρτηση: 27-11-2024 15:36

Κέντρο Αποκατάστασης & Αποθεραπείας στα Τρίκαλα προσφέρει θέσεις εργασίας για λογοθεραπευτές/τριες.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στην Αθήνα (κέντρο)

Ανάρτηση: 27-11-2024 08:53

Κέντρο Ειδικής Αγωγής στην Αθήνα (κέντρο) ζητά συνεργασία με λογοθεραπευτή/τρια με μπλοκ παροχής υπηρεσιών για απασχόληση 1 εώς 2 φορές την εβδομάδα (απογευματινό ωράριο).

ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΓΓΕΛΙΕΣ