Για εκπαιδευτικούς

Τα παιδιά με προβλήματα λόγου και ομιλίας συχνά χρειάζονται εξατομικευμένη βοήθεια για να τα καταφέρουν με επιτυχία στο σχολικό πλαίσιο. Αυτό είναι μια πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς καθώς έχουν μια τάξη 20 ή και περισσότερων μαθητών, των οποίων οι ανάγκες ποικίλουν. Υπάρχουν όμως κάποιες στρατηγικές που μπορούν να ενσωματωθούν στο καθημερινό πρόγραμμα του εκπαιδευτικού παρά το απαιτητικό πρόγραμμα για να υποστηρίξουν παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές λόγου και ομιλίας.

Μερικές από αυτές είναι οι παρακάτω:

  • Ενημερωθείτε με ακρίβεια για τις δυσκολίες του παιδιού. Οι δυσκολίες διαφέρουν από παιδί σε παιδί έτσι είναι σημαντικό να ξέρετε την ακριβή φύση του προβλήματος και πώς μπορεί να επηρεάσει τις επικοινωνιακές ικανότητες του μαθητή. Σε περίπτωση που το παιδί είναι ήδη σε πρόγραμμα για αποκατάσταση η συνεργασία με το λογοθεραπευτή, τον εργοθεραπευτή και τον ειδικό παιδαγωγό είναι πολύ χρήσιμη για να μάθετε τρόπους και στρατηγικές που μπορείτε να τα βοηθήσετε. Μέσω των γονιών μπορείτε γρήγορα να πληροφορηθείτε για τα ενδιαφέροντα του μαθητή, τις δυσκολίες και τις δεξιότητές του.
  • Δημιουργείστε μια ατμόσφαιρα αποδοχής και χαλαρής επικοινωνίας. Τα παιδιά με αναπτυξιακή διαταραχή του λόγου συχνά έχουν συνείδηση των δυσκολιών στην επικοινωνία και διστάζουν να επικοινωνήσουν. Ενθαρρύνετε τις προσπάθειες για επικοινωνία και εξηγείστε πως ό,τι λάθη κι αν κάνουν δε θα τιμωρηθούν ούτε θα επιτρέψετε να τα κοροϊδεύουν στην τάξη ή να τα διακόπτουν οι συμμαθητές τους. Ακόμη κι αν δεν καταλαβαίνετε αυτό που λέει ο μαθητής αφήστε τον να τελειώσει την πρότασή του. Αν δεν καταλάβατε κάτι μπορείτε να κάνετε ερωτήσεις που να απαιτούν μικρή απάντηση. Αν πάλι δεν καταλάβατε μπορείτε να ζητήσετε στοιχεία που μπορούν να βοηθήσουν στην επικοινωνία (πχ. «Μπορείς να μου δείξεις τι θες;»). Το να είστε υπομονετικοί είναι ένα καλό πρότυπο συμπεριφοράς για όλη την τάξη και δημιουργεί ένα θετικό και υποστηρικτικό περιβάλλον για όλους.
  • Αποφύγετε να διορθώνετε γραμματικά λάθη. Η καλύτερη προσέγγιση όταν ακούσετε τέτοια λάθη είναι να επαναλάβετε την πρόταση με τον σωστό τρόπο. Για παράδειγμα, αν ο μαθητής ρωτήσει «Τι κάνει τα παιδιά;» μπορείτε να απαντήσετε «Μμμ.. Τι κάνουν τα παιδιά; Παίζουν!» Εστιάζουμε στο περιεχόμενο του λόγου του παιδιού παρά στη γραμματική.
  • Χρησιμοποιείτε πιο απλό λόγο. Αποφύγετε περίπλοκες προτάσεις ως προς το λεξιλόγιο και τη σύνταξη. Η παθητική φωνή ή οι μεταφορικές προτάσεις μπορεί να δυσκολέψουν ένα παιδί με ΕΑΔ στο λόγο. Αν όμως για παράδειγμα χρειαστεί να πείτε μια μεταφορική πρόταση π.χ. «Αυτό το φαγητό μου έσπασε τη μύτη» μπορείτε να το συνοδεύετε με μια πρόταση που ξεκαθαρίζει το νόημα «Μυρίζει πολύ ωραία το φαγητό σήμερα».
  • Κάντε τροποποιήσεις στην αίθουσα. Μικρές αλλαγές μπορεί να βοηθήσουν πολύ ένα μαθητή με ειδική αναπτυξιακή διαταραχή του λόγου. Για παράδειγμα, μπορείτε να τον βάλετε να κάτσει κοντά σας, αυτό θα διευκολύνει να σας ρωτάει και να δίνετε οδηγίες. Θα ήταν καλό να κάτσει μακριά από παιδιά που είναι πιο κινητικά καθώς μπορεί να αποσπάται πιο εύκολα η προσοχή του. Μπορείτε να συμφωνήσετε να σας ειδοποιεί όταν χρειάζεται βοήθεια με έναν τρόπο που να μην προκαλεί διακοπή στο μάθημα. Τα οπτικά βοηθήματα και οι απλές οδηγίες βοηθούν πολύ τις μαθητές με ειδική αναπτυξιακή διαταραχή λόγου.
  • Δώστε ενίσχυση. Η θετική λεκτική ενίσχυση είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά εργαλεία για να ενισχύσετε μια συμπεριφορά (π.χ. «Ω. Με κοιτάς ωραία και τα χεράκια είναι ήρεμα μπροστά. Μ αρέσει έτσι που με ακούς προσεκτικά.)

Ο δάσκαλος έχει ουσιαστικά τη δύναμη να αλλάξει δραματικά τη διάθεση του μαθητή με αναπτυξιακή διαταραχή στο λόγο ως προς το σχολείο και τη μάθηση ευρύτερα!

 

Νέα & Ανακοινώσεις

ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ 2ΕΑ/2022

29-04-2022 15:13

Εκδόθηκε η Προκήρυξη 2ΕΑ/2022 του ΑΣΕΠ (ΦΕΚ 24/21.4.2022/τ. ΑΣΕΠ) που αφορά στη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας υποψηφίων μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Ευχές από τον ΣΕΛΛΕ

20-04-2022 13:55

Θερμές ευχές για Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα!

Ημερίδα στα Ιωάννινα: Από τη Διάγνωση στην Αυτονομία – Από την Παιδική Ηλικία στην Ενήλικη Ζωή

28-03-2022 13:21

Την Κυριακή 10 Απριλίου 2022 στα Ιωάννινα, θα πραγματοποιηθεί επιστημονική- ενημερωτική ημερίδα, με τίτλο: «Από τη Διάγνωση στην Αυτονομία – Από την Παιδική Ηλικία στην Ενήλικη Ζωή», με την συμμετοχή εξαίρετων επιστημόνων που δραστηριοποιούνται στο χώρο του Αυτιστικού Φάσματος.

ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ

 

Αγγελίες

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στην Καστέλλα

Ανάρτηση: 19-05-2022 14:32

Κέντρο Νευροεξελικτικής Αγωγής Παιδιού - ΚΝΑΠ, στην Καστέλλα, ζητά συνεργασία για τη νέα σεζόν:

-με Λογοθεραπευτή/τρία για 2-3 απογεύματα, με εμπειρία τουλάχιστον 3 ετών σε τραυλισμό, εναλλακτική επικοινωνία και θεραπευτική σίτιση.

-με Λογοθεραπευτής/τρια με εκπαίδευση Bobath N.D.T. για πρωινή ή/και απογευματινή εργασία.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στο Περιστέρι

Ανάρτηση: 18-05-2022 09:39

Λογοθεραπευτής-τρια με εμπειρία στον παιδιατρικό πληθυσμό, ζητείται για συνεργασία απο τον Σεπτέμβριο με κέντρο που βρίσκεται στο Περιστέρι, περιοχή Μετρό Ανθούπολη. Απαραίτητο μπλοκ παροχής υπηρεσιών.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στη Νέα Φιλαδέλφεια

Ανάρτηση: 18-05-2022 09:37

Κέντρο στη Νέα Φιλαδέλφεια αναζητά λογοθεραπεύτρια/η για τις ημέρες Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή από τον Σεπτέμβριο 2022, με μπλοκ παροχής υπηρεσιών και 3 χρόνια εμπειρία.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στη Νέα Μάκρη Αττικής

Ανάρτηση: 16-05-2022 15:52

Ζητείται Λογοθεραπευτής / τρια για 2 - 3 φορές την εβδομάδα σε κέντρο ειδικών θεραπειών στη Νέα Μάκρη Αττικής.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στο Χαλάνδρι

Ανάρτηση: 12-05-2022 15:20

Κέντρο παιδιατρικών θεραπειών στο Χαλάνδρι ενδιαφέρεται για συνεργασία από τον Σεπτέμβριο 2022 με παιδιατρικό/ή λογοθεραπευτή/τρια.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στις Αχαρνές

Ανάρτηση: 12-05-2022 15:17

Κέντρο ειδικών θεραπειών στο Δήμο Αχαρνών αναζητά λογοθεραπεύτρια/η για τριήμερη συνεργασία με ωράριο εργασίας 13.00 - 21.00.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΓΓΕΛΙΕΣ