Για εκπαιδευτικούς

Τα παιδιά με προβλήματα λόγου και ομιλίας συχνά χρειάζονται εξατομικευμένη βοήθεια για να τα καταφέρουν με επιτυχία στο σχολικό πλαίσιο. Αυτό είναι μια πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς καθώς έχουν μια τάξη 20 ή και περισσότερων μαθητών, των οποίων οι ανάγκες ποικίλουν. Υπάρχουν όμως κάποιες στρατηγικές που μπορούν να ενσωματωθούν στο καθημερινό πρόγραμμα του εκπαιδευτικού παρά το απαιτητικό πρόγραμμα για να υποστηρίξουν παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές λόγου και ομιλίας.

Μερικές από αυτές είναι οι παρακάτω:

  • Ενημερωθείτε με ακρίβεια για τις δυσκολίες του παιδιού. Οι δυσκολίες διαφέρουν από παιδί σε παιδί έτσι είναι σημαντικό να ξέρετε την ακριβή φύση του προβλήματος και πώς μπορεί να επηρεάσει τις επικοινωνιακές ικανότητες του μαθητή. Σε περίπτωση που το παιδί είναι ήδη σε πρόγραμμα για αποκατάσταση η συνεργασία με το λογοθεραπευτή, τον εργοθεραπευτή και τον ειδικό παιδαγωγό είναι πολύ χρήσιμη για να μάθετε τρόπους και στρατηγικές που μπορείτε να τα βοηθήσετε. Μέσω των γονιών μπορείτε γρήγορα να πληροφορηθείτε για τα ενδιαφέροντα του μαθητή, τις δυσκολίες και τις δεξιότητές του.
  • Δημιουργείστε μια ατμόσφαιρα αποδοχής και χαλαρής επικοινωνίας. Τα παιδιά με αναπτυξιακή διαταραχή του λόγου συχνά έχουν συνείδηση των δυσκολιών στην επικοινωνία και διστάζουν να επικοινωνήσουν. Ενθαρρύνετε τις προσπάθειες για επικοινωνία και εξηγείστε πως ό,τι λάθη κι αν κάνουν δε θα τιμωρηθούν ούτε θα επιτρέψετε να τα κοροϊδεύουν στην τάξη ή να τα διακόπτουν οι συμμαθητές τους. Ακόμη κι αν δεν καταλαβαίνετε αυτό που λέει ο μαθητής αφήστε τον να τελειώσει την πρότασή του. Αν δεν καταλάβατε κάτι μπορείτε να κάνετε ερωτήσεις που να απαιτούν μικρή απάντηση. Αν πάλι δεν καταλάβατε μπορείτε να ζητήσετε στοιχεία που μπορούν να βοηθήσουν στην επικοινωνία (πχ. «Μπορείς να μου δείξεις τι θες;»). Το να είστε υπομονετικοί είναι ένα καλό πρότυπο συμπεριφοράς για όλη την τάξη και δημιουργεί ένα θετικό και υποστηρικτικό περιβάλλον για όλους.
  • Αποφύγετε να διορθώνετε γραμματικά λάθη. Η καλύτερη προσέγγιση όταν ακούσετε τέτοια λάθη είναι να επαναλάβετε την πρόταση με τον σωστό τρόπο. Για παράδειγμα, αν ο μαθητής ρωτήσει «Τι κάνει τα παιδιά;» μπορείτε να απαντήσετε «Μμμ.. Τι κάνουν τα παιδιά; Παίζουν!» Εστιάζουμε στο περιεχόμενο του λόγου του παιδιού παρά στη γραμματική.
  • Χρησιμοποιείτε πιο απλό λόγο. Αποφύγετε περίπλοκες προτάσεις ως προς το λεξιλόγιο και τη σύνταξη. Η παθητική φωνή ή οι μεταφορικές προτάσεις μπορεί να δυσκολέψουν ένα παιδί με ΕΑΔ στο λόγο. Αν όμως για παράδειγμα χρειαστεί να πείτε μια μεταφορική πρόταση π.χ. «Αυτό το φαγητό μου έσπασε τη μύτη» μπορείτε να το συνοδεύετε με μια πρόταση που ξεκαθαρίζει το νόημα «Μυρίζει πολύ ωραία το φαγητό σήμερα».
  • Κάντε τροποποιήσεις στην αίθουσα. Μικρές αλλαγές μπορεί να βοηθήσουν πολύ ένα μαθητή με ειδική αναπτυξιακή διαταραχή του λόγου. Για παράδειγμα, μπορείτε να τον βάλετε να κάτσει κοντά σας, αυτό θα διευκολύνει να σας ρωτάει και να δίνετε οδηγίες. Θα ήταν καλό να κάτσει μακριά από παιδιά που είναι πιο κινητικά καθώς μπορεί να αποσπάται πιο εύκολα η προσοχή του. Μπορείτε να συμφωνήσετε να σας ειδοποιεί όταν χρειάζεται βοήθεια με έναν τρόπο που να μην προκαλεί διακοπή στο μάθημα. Τα οπτικά βοηθήματα και οι απλές οδηγίες βοηθούν πολύ τις μαθητές με ειδική αναπτυξιακή διαταραχή λόγου.
  • Δώστε ενίσχυση. Η θετική λεκτική ενίσχυση είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά εργαλεία για να ενισχύσετε μια συμπεριφορά (π.χ. «Ω. Με κοιτάς ωραία και τα χεράκια είναι ήρεμα μπροστά. Μ αρέσει έτσι που με ακούς προσεκτικά.)

Ο δάσκαλος έχει ουσιαστικά τη δύναμη να αλλάξει δραματικά τη διάθεση του μαθητή με αναπτυξιακή διαταραχή στο λόγο ως προς το σχολείο και τη μάθηση ευρύτερα!

 

Νέα & Ανακοινώσεις

Δωρεάν Ενημερωτική Ημερίδα Νέων Επαγγελματιών

12-02-2025 10:29

Ο ΣΕΛΛΕ διοργανώνει ακόμα μια Δωρεάν Ενημερωτική Ημερίδα Νέων Επαγγελματιών για νέους επαγγελματίες λογοθεραπευτές και τελειόφοιτους φοιτητές Λογοθεραπείας των Ελληνικών Πανεπιστημίων. Η Ημερίδα θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 13 Απριλίου 2025 στις 10.00πμ στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΣΕΛΛΕ, Κάνιγγος 10 στην Αθήνα (4ος όροφος / Πλατεία Κάνιγγος – στάση μετρό Ομόνοια).

Διήμερο workshop για το παγκοσμίως αναγνωρισμένο πρόγραμμα "Attention Autism ™"

03-02-2025 10:27

Σε συνέχεια των προηγούμενων πολύ επιτυχημένων διοργανώσεων, με μεγάλη χαρά, ο ΣΕΛΛΕ και η Επιστημονική Επιτροπή σε συνεργασία με το Gina Davies Autism Centre, διοργανώνουν και πάλι διήμερο workshop για το παγκοσμίως αναγνωρισμένο πρόγραμμα Attention Autism ™. To Workshop θα πραγματοποιηθεί το Σαββατοκύριακο 5 & 6 Απριλίου, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Συλλόγου, Κάνιγγος 10 στην Αθήνα.

Δια ζώσης σεμινάριο:DIRFLOORTIME® (101): Εισαγωγή στο μοντέλο

27-12-2024 13:20

Η Ομάδα Ειδικού Ενδιαφέροντος του ΣΕΛΛΕ για τον Αυτισμό διοργανώνει δια ζώσης σεμινάριο με θέμα: "DIRFLOORTIME®(101): Εισαγωγή στο μοντέλο". Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί 8 & 9 Φεβρουαρίου στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΣΕΛΛΕ, Κάνιγγος 10 στην Αθήνα (4ος όροφος / Πλατεία Κάνιγγος – στάση μετρό Ομόνοια), με εισηγήτρια την κυρία Βίλη Σκαρλοπούλου, λογοθεραπεύτρια BSC MA, DIR expert & training leader, Επίσημη training leader του μοντέλου σε Ελλάδα και Κύπρο από τον οργανισμό ICDL,DIRFLOORTIME® .

ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ

 

Αγγελίες

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στη Νίκαια

Ανάρτηση: 19-02-2025 14:55

Ζητείται λογοθεραπεύτρια/-της από κέντρο ειδικών θεραπειών στη Νίκαια για διήμερη απασχόληση.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στην Πάρο

Ανάρτηση: 13-02-2025 10:53

Ζητείται λογοθεραπευτης ή λογοθεραπεύτρια με άδεια ασκήσεως επαγγέλματος για το νησί της Πάρου για άμεση συνεργασία.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στα Πατήσια

Ανάρτηση: 11-02-2025 09:14

Παιδαγωγικό Κέντρο με έδρα τα Πατήσια αναζητά λογοθεραπευτή/τρια με άδεια ασκήσεως επαγγέλματος. Η εργασία αφορά απογευματινό ωράριο (13:00-21:00) με ευελιξία στις ημέρες απασχόλησης (μία έως πέντε ημέρες).

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια/ης στην Ορεστιάδα Έβρου

Ανάρτηση: 07-02-2025 08:58

Ζητείται ανεξάρτητος συνεργάτης λογοθεραπευτής με πτυχίο λογοθεραπείας και άδεια άσκησης επαγγέλματος, για συνεργασία -συστέγαση σε κέντρο λογοθεραπείας στην Ορεστιάδα Έβρου. Θα εκτιμηθεί η κλινική εμπειρία σε παιδιατρικό πληθυσμό. Η επιχείρηση λειτουργεί ήδη από το 2017. 

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια στο Κερατσίνι

Ανάρτηση: 06-02-2025 10:48

Κέντρο Ειδικής Αγωγής στο Κερατσίνι, αναζητά λογοθεραπεύτρια με άδεια ασκήσεως επαγγέλματος, για άμεση συνεργασία 1-2 φορές την εβδομάδα.

Ζητούνται Λογοθεραπεύτριες/ες στο Κορωπί

Ανάρτηση: 05-02-2025 09:25

Κέντρο Ειδικών Θεραπειών στο Κορωπί, που εξειδικεύεται στην υποστήριξη παιδιών και εφήβων, αναζητά 2 Λογοθεραπευτές για να ενταχθούν στην ομάδα μας από τον Σεπτέμβριο του 2025. Προσφέρουμε: Δυνατότητα πλήρους ή μερικής απασχόλησης, ευελιξία στη συνεργασία: με μπλοκ παροχής υπηρεσιών ή ΙΚΑ, άμεση ασφάλιση, σύγχρονο και συνεργατικό περιβάλλον με δυνατότητες επαγγελματικής εξέλιξης.
Απαιτούμενα Προσόντα: Πτυχίο Λογοθεραπείας, άδεια ασκήσεως επαγγέλματος, εμπειρία ή ενδιαφέρον στη συνεργασία με παιδιά, ικανότητα συνεργασίας σε διεπιστημονική ομάδα.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΓΓΕΛΙΕΣ

 

Εκδηλώσεις

Διήμερο workshop για το παγκοσμίως αναγνωρισμένο πρόγραμμα

05/04/2025 - Αθήνα

ΣΕΛΛΕ & ΟΕΕ Αυτισμού

Σε συνέχεια των προηγούμενων πολύ επιτυχημένων διοργανώσεων, με μεγάλη χαρά, ο ΣΕΛΛΕ και η Επιστημονική Επιτροπή σε συνεργασία με το Gina Davies Autism Centre, διοργανώνουν και πάλι διήμερο workshop για το παγκοσμίως αναγνωρισμένο πρόγραμμα Attention Autism ™. To Workshop θα πραγματοποιηθεί το Σαββατοκύριακο 5 & 6 Απριλίου, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Συλλόγου, Κάνιγγος 10 στην Αθήνα.

Δωρεάν Ενημερωτική Ημερίδα Νέων Επαγγελματιών

13/04/2025 - Αθήνα

ΣΕΛΛΕ & Επιστημονική Επιτροπή

Ο ΣΕΛΛΕ διοργανώνει ακόμα μια Δωρεάν Ενημερωτική Ημερίδα Νέων Επαγγελματιών για νέους επαγγελματίες λογοθεραπευτές και τελειόφοιτους φοιτητές Λογοθεραπείας των Ελληνικών Πανεπιστημίων. Η Ημερίδα θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 13 Απριλίου 2025 στις 10.00πμ στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΣΕΛΛΕ, Κάνιγγος 10 στην Αθήνα.

ΟΛΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΣ