Εκδηλώσεις
(ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ) 2ήμερο Σεμινάριο: «Εισαγωγή στην Αισθητηριακή Ολοκλήρωση»
ΔΙΟΡΓΑΝΩΤΗΣ: Σύλλογος Επιστημόνων Λογοπαθολόγων Λογοθεραπευτών Ελλάδος
ΤΥΠΟΣ: Σεμινάριο
ΠΟΛΗ: Αθήνα
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Ξενοδοχείο Stratos Vassilikos
ΗΜ/ΝΙΑ: 04/10/2014 - 05/10/2014
«Εισαγωγή στην Αισθητηριακή Ολοκλήρωση»
Αθήνα, 4-5 Οκτωβρίου 2014
Εισηγητής:
Αλεξάνδρου Στράτος,Εργοθεραπευτής
Συμμετοχή:
Μέλη ΣΕΛΛΕ/ Φοιτητές : 130 ευρώ
Λογοθεραπευτές, μη μέλη ΣΕΛΛΕ: 150 ευρώ
Για περισσότερες πληροφορίες και κρατήσεις θέσεων:
Γραμματεία Σ.Ε.Λ.Λ.Ε.
τηλ.: 210 38 48 362
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑΚΗ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ
Αισθητηριακή ολοκλήρωση είναι η εγκεφαλική λειτουργία που αφορά την οργάνωση και επεξεργασία των ερεθισμάτων που λαμβάνουμε από το περιβάλλον μας με σκοπό να μπορέσουμε να παράγουμε μία σκόπιμη δραστηριότητα.
Οι αισθητηριακές εμπειρίες εμπεριέχουν την αφή, την κίνηση, την αίσθηση του σώματος, την ισορροπία, την όραση, την ακοή, την γεύση, την όσφρηση και την αίσθηση της βαρύτητας. Η αισθητηριακή ολοκλήρωση οδηγεί στην επεξεργασία και εμφάνιση ανώτερων και πιο εξελιγμένων μαθήσεων και συμπεριφορών.
Για τα περισσότερα παιδιά η αισθητηριακή ολοκλήρωση αναπτύσσεται φυσιολογικά μέσα από το παιχνίδι και τις ελεύθερες δραστηριότητες. Η ικανότητα του σχεδιασμού μίας κίνησης, της επεξεργασίας των αισθητηριακών μηνυμάτων, της συγκέντρωσης, της επικοινωνίας, της ομιλίας, της δόμησης και της οργανωμένης εκτέλεσης, έρχονται αυτόματα στα παιδιά ως μία φυσική και τυπική εξέλιξη της ωρίμανσης του εγκεφάλου.
Σε μερικά όμως παιδιά για ποικίλους λόγους, η αισθητηριακή ολοκλήρωση δεν αναπτύσσεται όσο καλά θα έπρεπε. Όταν αυτή η εξέλιξη διαταραχτεί, εμφανίζονται δυσκολίες στο φάσμα της λειτουργίας (πχ αδεξιότητα, δυσκολίες στην σίτιση, στην συγκέντρωση προσοχής, αποφυγή ή δυσκολία στο ελεύθερο παιχνίδι, μαθησιακές δυσκολίες, δυσκολίες συμπεριφοράς κλπ). Έτσι, τα παιδιά με δυσκολίες στην ανάπτυξη της αισθητηριακή ολοκλήρωσής τους δυσκολεύονται στην καθημερινή λειτουργία και λειτουργικότητα.
ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
Ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΣΤΡΑΤΟΣ γεννήθηκε το 1965 στην Αθήνα. Από το 1987 είναι επαγγελματίας Εργοθεραπευτής. Εξειδικεύτηκε στην Παιδιατρική Εργοθεραπεία. Εξειδικεύτηκε στην Ορθοπεδική Εργοθεραπεία (1991), χρήση προσαρμοσμένων προγραμμάτων Η/Υ για παιδιά με ε.α (1992), πρόγραμμα Πρώιμης Παρέμβασης (PORTAGE) (1994), χρήση αναπτυξιολογικών αξιολογητικών τεστ (1989-2000), Ψυχόδραμα (2002), μέθοδο εναλλακτικής επικοινωνίας "PECS" I-III (2002-2007), μέθοδο δομημένης εκπ/σης "TEACCH" (2005), «Κοινωνικές Ιστορίες» (Faherty 2007), συστήματα Επικοινωνίας και Διαχείρισης Συμπεριφοράς (2008). Την εξειδίκευσή του στην Μέθοδο Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης υπό την Παγκόσμια Οργάνωση Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης (L.A. USA) την ξεκίνησε το 1996 και μέχρι και το 2007 εξειδικεύτηκε από τους σημαντικότερους εκπαιδευτές στην μέθοδο (E. Blanche, E. Shaaf, P. Oetter, S. Cool, P & J. Willbarger). Φέρει τον τίτλο του advanced S.I.T. Το 2007 υπήρξε βοηθός εισηγητή στο Σεμινάριο Εξειδίκευσης στην Αισθητηριακή Ολοκλήρωση δίπλα στους εισηγητές S.COOL & P.OETTER. Από το 1996 διευθύνει 2 Ιδιωτικές Εταιρίες Ειδικής Αγωγής που ασχολούνται με όλο το φάσμα της ειδικής αγωγής όπως την λογοθεραπεία, την εργοθεραπεία, την παροχή ομαδικών δεξιοτήτων κοινωνικοποίησης παιδιών, την παιδονευρολογία, την παιδοψυχιατρική και την ψυχολογική υποστήριξη και συμβουλευτική οικογένειας. Επιπρόσθετα την εκπαίδευση γονέων και ειδικών σε θέματα ειδικής αγωγής με την μορφή εργαστηρίων επιμόρφωσης – μετεκπαίδευσης και την έκδοση επιστημονικών συγγραμμάτων.
Είναι εκπαιδευτής θεραπευτών σε προγράμματα της ΕΟΚ και σε θέματα αυτισμού και δυσπραξίας. Έχει υπάρξει ομιλητής σε πολλά διεθνή κι ελληνικά συνέδρια νευρολογίας, ψυχιατρικής και ειδικής αγωγής. Έχει συμμετάσχει σε σειρά από στρογγυλές τράπεζες και φόρουμ και διοργανώνει Σεμινάρια εκπαίδευσης Παιδιάτρων, Παιδοψυχίατρων, γονέων, θεραπευτών και εκπαιδευτικών. Έχει δημοσιεύσει μια σειρά από επιστημονικές εργασίες κι εκλαϊκευμένα άρθρα σε ελληνικά και ξένα έντυπα και έντυπα του επιστημονικού, περιοδικού και ημερήσιου τύπου. Έχει συγγράψει τα εξής βιβλία: «ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΤΟ ΦΑΣΜΑ. ΠΡΟΣΕΓΓΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΑΥΤΙΣΤΙΚΟ ΦΑΣΜΑ" (2007) και το «ΤΟ ΔΥΣΠΡΑΞΙΚΟ ΠΑΙΔΙ". ΠΡΟΣΕΓΓΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΔΥΣΚΟΛΙΑ. Η πράξη, η δυσπραξία και η αντιμετώπισή της (2008).
Υπήρξε Γενικός Γραμματέας για την περίοδο 1990-98 του Συλλόγου Ελλήνων Εργοθεραπευτών, ενώ είναι επίσης individual member της Παγκόσμιας Οργάνωσης Εργοθεραπείας (WFOT), του Συλλόγου Ελλήνων Εργοθεραπευτών, του NPA, της ΕΨΥΥΠΕ και του Συλλόγου για την Αφασία.