Για εκπαιδευτικούς

Τα παιδιά με προβλήματα λόγου και ομιλίας συχνά χρειάζονται εξατομικευμένη βοήθεια για να τα καταφέρουν με επιτυχία στο σχολικό πλαίσιο. Αυτό είναι μια πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς καθώς έχουν μια τάξη 20 ή και περισσότερων μαθητών, των οποίων οι ανάγκες ποικίλουν. Υπάρχουν όμως κάποιες στρατηγικές που μπορούν να ενσωματωθούν στο καθημερινό πρόγραμμα του εκπαιδευτικού παρά το απαιτητικό πρόγραμμα για να υποστηρίξουν παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές λόγου και ομιλίας.

Μερικές από αυτές είναι οι παρακάτω:

  • Ενημερωθείτε με ακρίβεια για τις δυσκολίες του παιδιού. Οι δυσκολίες διαφέρουν από παιδί σε παιδί έτσι είναι σημαντικό να ξέρετε την ακριβή φύση του προβλήματος και πώς μπορεί να επηρεάσει τις επικοινωνιακές ικανότητες του μαθητή. Σε περίπτωση που το παιδί είναι ήδη σε πρόγραμμα για αποκατάσταση η συνεργασία με το λογοθεραπευτή, τον εργοθεραπευτή και τον ειδικό παιδαγωγό είναι πολύ χρήσιμη για να μάθετε τρόπους και στρατηγικές που μπορείτε να τα βοηθήσετε. Μέσω των γονιών μπορείτε γρήγορα να πληροφορηθείτε για τα ενδιαφέροντα του μαθητή, τις δυσκολίες και τις δεξιότητές του.
  • Δημιουργείστε μια ατμόσφαιρα αποδοχής και χαλαρής επικοινωνίας. Τα παιδιά με αναπτυξιακή διαταραχή του λόγου συχνά έχουν συνείδηση των δυσκολιών στην επικοινωνία και διστάζουν να επικοινωνήσουν. Ενθαρρύνετε τις προσπάθειες για επικοινωνία και εξηγείστε πως ό,τι λάθη κι αν κάνουν δε θα τιμωρηθούν ούτε θα επιτρέψετε να τα κοροϊδεύουν στην τάξη ή να τα διακόπτουν οι συμμαθητές τους. Ακόμη κι αν δεν καταλαβαίνετε αυτό που λέει ο μαθητής αφήστε τον να τελειώσει την πρότασή του. Αν δεν καταλάβατε κάτι μπορείτε να κάνετε ερωτήσεις που να απαιτούν μικρή απάντηση. Αν πάλι δεν καταλάβατε μπορείτε να ζητήσετε στοιχεία που μπορούν να βοηθήσουν στην επικοινωνία (πχ. «Μπορείς να μου δείξεις τι θες;»). Το να είστε υπομονετικοί είναι ένα καλό πρότυπο συμπεριφοράς για όλη την τάξη και δημιουργεί ένα θετικό και υποστηρικτικό περιβάλλον για όλους.
  • Αποφύγετε να διορθώνετε γραμματικά λάθη. Η καλύτερη προσέγγιση όταν ακούσετε τέτοια λάθη είναι να επαναλάβετε την πρόταση με τον σωστό τρόπο. Για παράδειγμα, αν ο μαθητής ρωτήσει «Τι κάνει τα παιδιά;» μπορείτε να απαντήσετε «Μμμ.. Τι κάνουν τα παιδιά; Παίζουν!» Εστιάζουμε στο περιεχόμενο του λόγου του παιδιού παρά στη γραμματική.
  • Χρησιμοποιείτε πιο απλό λόγο. Αποφύγετε περίπλοκες προτάσεις ως προς το λεξιλόγιο και τη σύνταξη. Η παθητική φωνή ή οι μεταφορικές προτάσεις μπορεί να δυσκολέψουν ένα παιδί με ΕΑΔ στο λόγο. Αν όμως για παράδειγμα χρειαστεί να πείτε μια μεταφορική πρόταση π.χ. «Αυτό το φαγητό μου έσπασε τη μύτη» μπορείτε να το συνοδεύετε με μια πρόταση που ξεκαθαρίζει το νόημα «Μυρίζει πολύ ωραία το φαγητό σήμερα».
  • Κάντε τροποποιήσεις στην αίθουσα. Μικρές αλλαγές μπορεί να βοηθήσουν πολύ ένα μαθητή με ειδική αναπτυξιακή διαταραχή του λόγου. Για παράδειγμα, μπορείτε να τον βάλετε να κάτσει κοντά σας, αυτό θα διευκολύνει να σας ρωτάει και να δίνετε οδηγίες. Θα ήταν καλό να κάτσει μακριά από παιδιά που είναι πιο κινητικά καθώς μπορεί να αποσπάται πιο εύκολα η προσοχή του. Μπορείτε να συμφωνήσετε να σας ειδοποιεί όταν χρειάζεται βοήθεια με έναν τρόπο που να μην προκαλεί διακοπή στο μάθημα. Τα οπτικά βοηθήματα και οι απλές οδηγίες βοηθούν πολύ τις μαθητές με ειδική αναπτυξιακή διαταραχή λόγου.
  • Δώστε ενίσχυση. Η θετική λεκτική ενίσχυση είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά εργαλεία για να ενισχύσετε μια συμπεριφορά (π.χ. «Ω. Με κοιτάς ωραία και τα χεράκια είναι ήρεμα μπροστά. Μ αρέσει έτσι που με ακούς προσεκτικά.)

Ο δάσκαλος έχει ουσιαστικά τη δύναμη να αλλάξει δραματικά τη διάθεση του μαθητή με αναπτυξιακή διαταραχή στο λόγο ως προς το σχολείο και τη μάθηση ευρύτερα!

 

Νέα & Ανακοινώσεις

Ευχές από τον ΣΕΛΛΕ

02-05-2024 10:07

Θερμές ευχές για Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα!

Δωρεάν Ενημερωτική Ημερίδα Νέων Επαγγελματιών

24-04-2024 11:07

Ο ΣΕΛΛΕ διοργανώνει Δωρεάν Ενημερωτική Ημερίδα Νέων Επαγγελματιών για νέους επαγγελματίες λογοθεραπευτές και τελειόφοιτους φοιτητές Λογοθεραπείας των Ελληνικών Πανεπιστημίων. Η Ημερίδα θα πραγματοποιηθεί τo Σάββατο 1 Ιουνίου 2024 στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΣΕΛΛΕ, Κάνιγγος 10 στην Αθήνα (4ος όροφος / Πλατεία Κάνιγγος – στάση μετρό Ομόνοια) στις 17.00.

Δια ζώσης σεμινάριο: Τραχειοστομία -Κατάποση & Ομιλία

23-04-2024 13:50

Η Ομάδα Ειδικού Ενδιαφέροντος του ΣΕΛΛΕ για τη Δυσφαγία διοργανώνει δια ζώσης σεμινάριο με θέμα:"Τραχειοστομία -Κατάποση & Ομιλία". Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 2 Ιουνίου 2024 στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΣΕΛΛΕ, Κάνιγγος 10 στην Αθήνα (4ος όροφος / Πλατεία Κάνιγγος – στάση μετρό Ομόνοια). 

ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ

 

Αγγελίες

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στην Πετρούπολη

Ανάρτηση: 02-05-2024 09:25

Κέντρο Αναπτυξιακής Παρέμβασης που εδρεύει στην Πετρούπολη Αττικής αναζητάει λογοθεραπεύτρια/τη για 5μερη απασχόληση με εκπαίδευση στην εντατική αλληλεπίδραση. Έναρξη συνεργασίας τον Σεπτέμβριο του 2024. Απαραίτητη προϋπόθεση η άδεια ασκήσεως επαγγέλματος, τουλάχιστον 3ετη εμπειρία σε παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές και οι οργανωτικές δεξιότητες.

Ζητούνται Λογοθεραπεύτριες / ες στα Μελίσσια

Ανάρτηση: 29-04-2024 09:20

Ινστιτούτο λόγου και ειδικής αγωγής στα Μελίσσια αναζητά λογοθεραπευτές με άδεια ασκήσεως επαγγέλματος, για δύο ή τρεις ημέρες την εβδομάδα. Θα προτιμηθεί μπλοκάκι παροχής υπηρεσιών.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια στον Πειραιά

Ανάρτηση: 23-04-2024 11:10

Κέντρο Ειδικών Θεραπειών για παιδιά και εφήβους στον Πειραιά αναζητά λογοθεραπεύτρια με όρεξη και ενδιαφέρον για συνεργασία από Σεπτέμβριο, 3 ή 4 ημέρες την εβδομάδα, μεσημεριανές και απογευματινές ώρες. Παρέχεται σταθερός μισθός και ασφάλεια ΙΚΑ  ή μπλοκ παροχής υπηρεσιών.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στο Χαλάνδρι

Ανάρτηση: 19-04-2024 14:47

Κέντρο Ειδικής Νευροψυχοκινητικής Αγωγής στο Χαλάνδρι αναζητά λογοθεραπεύτρια/η για θέση πλήρους απασχόλησης από τον Σεπτέμβριο 2024. Απαραίτητη προϋπηρεσία τουλάχιστον 2 ετών, με μπλοκ παροχής υπηρεσιών.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στο Ίλιον

Ανάρτηση: 19-04-2024 09:11

Ζητείται από κέντρο ειδικών θεραπειών στο Ίλιον λογοθεραπευτής/τρια για 2-3 ημέρες την εβδομάδα, απογευματινό ωράριο, απο τον Σεπτέμβριο.Μπλοκ παροχής υπηρεσιών.

Ζητείται Λογοθεραπεύτρια / ης στον Αυλώνα Αττικής

Ανάρτηση: 18-04-2024 15:29

Παιδιατρικό Κέντρο Ειδικών Θεραπειών στον Αυλώνα Αττικής αναζητά λογοθεραπεύτρια/η με άδεια άσκησης επαγγέλματος και εμπειρία σε παιδιατρικό πληθυσμό.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΓΓΕΛΙΕΣ

 

Εκδηλώσεις

Σεμινάριο: Παρουσίαση του μοντέλου πρώιμης παρέμβασης E.S.D.M.

25/05/2024 - Αθήνα

ΣΕΛΛΕ & ΟΕΕ Αυτισμού

Η Ομάδα Ειδικού Ενδιαφέροντος του ΣΕΛΛΕ για τον Αυτισμό διοργανώνει δια ζώσης σεμινάριο με θέμα: "Παρουσίαση του μοντέλου πρώιμης παρέμβασης E.S.D.M.". Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί 25 Μαΐου στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΣΕΛΛΕ, Κάνιγγος 10 στην Αθήνα (4ος όροφος / Πλατεία Κάνιγγος – στάση μετρό Ομόνοια), με εισηγήτριες την Δρ Κατσίκα Ιωάννα,ψυχολόγο παιδιού και εφήβου και την Δρ Σαραφίδου Μάρα, Αναπτυξιακή Ψυχολόγο. 

Δωρεάν Ενημερωτική Ημερίδα Νέων Επαγγελματιών

01/06/2024 - Αθήνα

ΣΕΛΛΕ & Επιστημονική Επιτροπή

Ο ΣΕΛΛΕ διοργανώνει Δωρεάν Ενημερωτική Ημερίδα Νέων Επαγγελματιών για νέους επαγγελματίες λογοθεραπευτές και τελειόφοιτους φοιτητές Λογοθεραπείας των Ελληνικών Πανεπιστημίων. Η Ημερίδα θα πραγματοποιηθεί τo Σάββατο 1 Ιουνίου 2024 στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΣΕΛΛΕ, Κάνιγγος 10 στην Αθήνα (4ος όροφος / Πλατεία Κάνιγγος – στάση μετρό Ομόνοια) στις 17.00.

Δια ζώσης σεμινάριο: Τραχειοστομία -Κατάποση & Ομιλία

02/06/2024 - Αθήνα

ΣΕΛΛΕ & ΟΕΕ Δυσφαγίας

Η Ομάδα Ειδικού Ενδιαφέροντος του ΣΕΛΛΕ για τη Δυσφαγία διοργανώνει δια ζώσης σεμινάριο με θέμα:"Τραχειοστομία -Κατάποση & Ομιλία". Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 2 Ιουνίου 2024 στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΣΕΛΛΕ, Κάνιγγος 10 στην Αθήνα (4ος όροφος / Πλατεία Κάνιγγος – στάση μετρό Ομόνοια). 

ΟΛΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΣ